Samfundsfag
Hvilket universitet ville være bedst at læse statskundskab på?
Hej
Jeg prøver at afgøre for mig selv, hvilket universitet der ville være godt at søge ind på hvis jeg ønsker at tage en bachelor i Statskundskab.
Sandsynligvis bliver det nok ikke København, men hvis valget står mellem Aarhus og Odense?
På forhånd tak for dit svar.
Svar #1
22. september 2015 af Studscientpol (Slettet)
Hej
Jeg går selv på syddansk universitet er personligt meget tilfreds med det. Der er godt studiemiløj, hvor alle kender hinanden, og det gør at man hurtigt kommer til at føle sig tryg på universitetet. Fagligheden på uddannelsen er høj, gode undervisere mv. I forhold til Odense by, er den meget hyggelig med mange muligheder, og så er det billigt i Odense.
I forhold til det negative er udbuddet af kandidatfag i Odense stærkt begrænset, og således grunden til mange flytter. Men hvis du interesserer dig for international relation har SDU en overbygning "International Law and Security".
Af hvad jeg har hørt om århus, så er det faglige niveau under end i Kbh og på SDU, men tilgengæld er antallet af kandidatfag større
Du er altid velkommen til at skrive en PB til mig
Svar #2
22. september 2015 af JEEJ2008 (Slettet)
Hej,
Vi kan alle sammen sidde her og fortælle dig hvilket Uni. vi synes du skal vælge. Men hvad der er væsentligt er hvor du føler dig mest "hjemme" - for studiet er en ting og også vigtigt, men noget andet er at have det godt ved siden af - hvis ikke du har det kan dit studie hurtigt blive noget møg hvor du kan ende med at være meget ensom, samt opleve andre problemer. Derfor vil jeg anbefale dig at besøge de to universiteter, oplev stemningen, snak med de studerende, sid med ved nogle forelæsninger osv. Se på hvilke tilbud de har både socialt og studiemæssigt. Det skal helst være det bedste match for at du får mest succes jo :)
Mvh.
Camilla
Skriv et svar til: Hvilket universitet ville være bedst at læse statskundskab på?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.