Religion

Hjælp til at forstå

30. oktober 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hvad betyder det når der siges: mennesket er skabt i guds billede??

F.eks. står der i en tekst som jeg skal læse omkring Bob Jones University i USA- at deres trosforestilling er: For at  forme vore studerende i Guds billede må vi lære dem at kende Gud og at efterligne Ham i Hans væsen og i Hans gerninger...

Håber i kan hjælpe:) Tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. oktober 2015 af Stats

(Sådan tænker jeg i dansk perspektivet. Og i samme kronologiske følge)

Forestil dig en der kan male. Han maler en verden som er lige efter hans tanke.

Eller

At man skaber noget der kan visualiseres, og helt efter hans tanker og meninger.

Forestil dig at det er Gud der skaber denne verden. Han har skabs os lige som han vil have og efter hans billed (= tanker/ønsker)...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
30. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Mange tak for svar:) er desværre stadig lidt forvirret:((

Da jeg mange steder har læst at dvs at mennesket skal komme til at ligne GUD- men ved ikke om dette er rigtigt forstået 


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. oktober 2015 af Stats

Forestil dig at det er Gud der skaber denne verden. Han har skabt os lige som han vil have og efter hans billed (= tanker/ønsker)...

og

at mennesket skal komme til at ligne Gud.

Kan du se en sammenhæng? - Mennesket vil aldrig komme til at ligne Gud. Men bestræber os på at følge det Gud har sagt.

(Husk at Gud skrives med stort forbogstav, ligesom Hans Kongelige Højhed og Første Verdenskrig.)

(Jeg er ateist..)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
30. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Okay så dvs. at Gud har skabt verdens og mennesket efter hans ønske til at lige ham ? og følge hans levevis??

Håber det er rigtig forstået nu


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. oktober 2015 af Stats

Det er min tolkning...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #6
31. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Okay ...mange mange tak for hjælp, det betyder meget du lige vil hjælpe med det her.

Tak :)


Svar #7
31. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå dette? Det er til min opgave.

Men at kende Gud omfatter mere end blot viden om Gud. Den viden om Gud, der er enestående for en kristen uddannelse, er en personlig viden, der begynder med syndsbevidsthed, anger og tro på Jesus Kristus som Frelseren og udvikler sig gennem lydighed mod og fællesskab med Gud. At kende Gud er at være født ind i Guds familie og at leve i fællesskab med ham.

Den sidste linje ?? ved jeg ikke helt hvad der menes med...håver virkelig der er nogen der kan hjælpe :)


Skriv et svar til: Hjælp til at forstå

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.