Engelsk

Grammatisk tid.

18. november 2015 af Milie2708 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa!

Jeg sidder med en grammatisk opgave i engelsk, hvor i jeg skal bestemme den grammatiske tid af 4 understreget verballed. Jeg har svært ved at gennemskue om de er aktiv/passiv og simpel/udvidet...

Her er tekstuddraget det drejer sig om:

By seven o'clock the orchestra has arrived, no thin five-piece affaur, but a whole pitful of oboes and trombones and saxophones nd viols and cornets and piccolos, and low and high drums. The last swimmers have come in from the beach now and are dressing up-stairs; the cars from New York are parked five deep in the drive, and already the halls and salons and verandas are gaudy with primary colors, and hair shorn in strange new ways, and shawels beyond the dreams of Castile. The bar is in full swing, and floating rounds of cocktails permeate the garden outside, until the air is alive with chatter and laughter, and casual innuendo and introductions forgotten on the spot, and enthusiastic meetings between women who never knew each other's names.

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2015 af Stygotius (Slettet)

Hvor er dine egne forslag til en løsning ???

-Det hedder vel ikke "4 understreget verballed".

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. november 2015 af LukasNis (Slettet)

Hvis du kan sætte et genstandsled på ordet, er det aktiv.

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. november 2015 af jp0000 (Slettet)

Prøv evt. at google en tabel over time and tense for både uregelmæssige og regelmæssige udsagnsord. :-)

Skriv et svar til: Grammatisk tid.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.