Kommentarer til Studieportalen.dk

Kan ikke læse matematiske symboler

23. november 2015 af kogonan (Slettet)

Hejsa!

Jeg er lige begyndt at bruge studieportalen til matematik især, det er meget hjælpsomt til mine emneopgaver. Der er bare det problem at jeg ikke kan læse særligt mange af deres udregninger, siden de alle lige kode, altså: [lim\deltax streg x] osv. Er der nogen løsning på det? jeg har prøvet både med firefox og chrome, men det ser ud til at være det samme på begge browsere.

På forhånd tak for hjælpen :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2015 af Therk

En mulighed er at http://codecogs.com, den LaTeX-generator, som Studieportalen bruger, midlertidigt har været nede, mens du har kigget. Det kan dog ikke være problemet, hvis du kigger på oplæg fra fx de sidste par dage, da koderne bliver gemt som .gif-billedfiler. Kan du se .gif-filer andre steder på nettet? Fx denne Globus fra Wikipedia:

Kan du fx se hvad mathon har skrevet? Det skulle gerne se sådan her ud:

Hvis ikke, så har du muligvis ændret standardindstillingen i dine browsere til ikke automatisk at vise billeder. Prøv evt. også din computers standardbrowser (MAC: Safari, Windows 8.1 eller før: Internet Explorer, Windows 10: Microsoft Edge).

Vedhæftet fil:LaTeXeksempel.PNG

Skriv et svar til: Kan ikke læse matematiske symboler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.