Studievalg og videregående studie

Flytte studieretning efter tidsfristen

14. december 2015 af Greybarf (Slettet)

Hej. Jeg er en smule lost. Jeg har en samfundsvidenskabelig linje, som jeg fortryder. Jeg vil gerne skifte til en sproglig studieretning, men desværre er det over tidsfristen. Er der nogen muligheder for at jeg kan skifte studieretning inden juleferien, hvor vi så småt begynder med vores nye skemaer?

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. december 2015 af K92H (Slettet)

Det burde nok kunne lade sig gøre, såfremt der er plads i den ønskede klasse. Mindes i hvertfald et par stykker fra min årgang, der skiftede studieretning relativt sent i både 1 og 2.g uden problemer.

Men prøv at tage en snak med din studievejleder :)

Svar #2
14. december 2015 af Greybarf (Slettet)

Tusind tak for svaret! Tror du ikke at de vil sige nej, da de allerede har koordineret klasserne?

Brugbart svar (0)

Svar #3
14. december 2015 af K92H (Slettet)

Jeg tror umiddelbart kun, de vil sige nej, hvis der ikke er plads til flere i den pågældende klasse, men som sagt så ved din studievejleder eller rektor meget mere om det, end jeg gør, så tag en snak med dem :)

Brugbart svar (0)

Svar #4
17. december 2015 af Køb (Slettet)

Det kan sagtens lade sig gøre, hvis der er plads i den ønsket klasse. Det var ihvertfald tilladt da jeg gik i 1.g.

Skriv et svar til: Flytte studieretning efter tidsfristen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.