Projektopgaven (9. kl.)

Projektuge - magler dele emne & produkt !!!

09. februar 2016 af SiMeS (Slettet)

Hej derude. 

Jeg har overemnet "Verden omkring os", og jeg magler et dele emne & et produkt. 

Jeg har selv overvejet emner som "Teknologi & sociale medier", "Unge & rusmidler", "Dagens Danmark", "Menneskerettigheder" & "Skønhedsidealer".. Men hvis jeg valgte et dem, hvad skulle jeg skrive om dem? Produkt? Osv.. HJÆÆÆLP!

Håber I er et par stykker der kan hjælpe. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2016 af Genjutsu

Jeg vil personligt vælge menneskerettigheder, da det er et meget bredt og globalt overemne, hvor du kan gå mere dybden i ting som ytringsfrihed, diskrimination/racisme, undtrykkelse af folk i fx. mellemøsten som fører til radikalisering og terrorisme osv. - har selv lige afsluttet projektopgaven i 9. og valgte emnet "Forurening af verdenshavene" - min gruppe valgte alt lave en kampagne hjemmeside samt en kampagne film, hvilket jeg også mener kan bruges som produkt til "menneskerettigheder".


Brugbart svar (1)

Svar #2
09. februar 2016 af jegbrugerstudieportalen1 (Slettet)

Du kunne evt vælge hjemløse som også er oppe i medierne her for tiden. Jeg afsluttede selv projektopgaven med et 12 tal med hjemløse eftersom min gruppe (4 personer) fremlagde i 48 minutter. Så der er meget at komme ind under i emnet hjemløse. Jeg kunne evt sende noget til dig.


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2016 af Genjutsu

#2

Du kunne evt vælge hjemløse som også er oppe i medierne her for tiden. Jeg afsluttede selv projektopgaven med et 12 tal med hjemløse eftersom min gruppe (4 personer) fremlagde i 48 minutter. Så der er meget at komme ind under i emnet hjemløse. Jeg kunne evt sende noget til dig.

Synes ikke at du skal vælge et emne blot for karakterens skyld, det handler også om hvad du interesserer dig for, og da projektopgaven ikke tæller som en rigtig eksamen gør det ikke den store forskel om du får 7-10-12, medmindre du selvfølgelig selv er meget optaget af karakterene - alligevel er der størst sandsynlighed for, at du for 10-12 hvis du interesserer dig for emnet og derved sætter dig ind i det, så jeg vil foreslå at du vælger et emne som du interesserer dig for og som du ved der er nok stof at tage fat i.


Svar #4
10. februar 2016 af SiMeS (Slettet)

Ja, tusinde tak. Jeg må se på det! 


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. februar 2016 af Camolla117 (Slettet)

Jeg har selv lavet projekt om skønhedsidealer dog som en del af en opgave om "det perfekte menneske?" og vi lavede en video med skønhedsidealer gennem tiden. Det er et virkeligt spændende emne, og kan klart anbefales :D :D


Skriv et svar til: Projektuge - magler dele emne & produkt !!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.