Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Tilvalgt og fravalg ved SRP!

15. februar 2016 af februar101 (Slettet)

Jeg er i gang med en SRP opgave, hvori jeg skal analysere en virksomheds interne og eksterne situation. Dog er jeg allerede oppe på 17 sider i alt (ren tekst), og jeg vil derfor høre, om man godt kan udelade indtjeningsevne, i takt med at denne heller ikke er oplyst, altså omsætningen. Kan man skrive at den er udeladet på baggrund af mangle omsætning eller noget??

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. februar 2016 af MaibritG

Det afhænger helt af hvad din problemformulering siger. Hvis den også er centreret mod indtjeningsevne, så kan du ikke udelade den. Prøv at kig kritisk på din opgave - især på den redegørende del. Er der noget der kan forkortes/skrives om eller helt udelades?

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit

Svar #2
15. februar 2016 af februar101 (Slettet)

Det er der ikke nej. Men min opgaveformulering siger at jeg skal "analyserer de interne og eksterne forhold" hvilet jo ikke direkte siger at jeg skal bruge indtjeningsevnen :-/

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. februar 2016 af Stats

Omsætningen er ikke oplyst og derfor vil en analyse af indtjeningen ikke kunne lade sig gøre med mindre det bliver - jeg tror og jeg tror...

Tag en snak med din lærer, så vil han forklare dig hvorfor du ikke skal gå så meget i dybden med indtjeningsevnen når omsætningen ikke er oplyst... Det er altså spild af tid. Prøv derimod at finde artikler der kan give et fingerpeg om hvilken retning det går med indtjeningen..

- - -

Mvh Dennis Svensson

Skriv et svar til: Tilvalgt og fravalg ved SRP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.