Tysk

Hjælp til oversættelse af sætning

05. marts 2016 af Kroghkristensen - Niveau: 10. klasse

Hej alle hjælpsomme mennesker

Jeg har haft lidt problemer med oversættelsen af en tysk sætning. Det ville være super dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig med at oversætte den :)

Tysk:

Da Staten ikke ville give DDR borgerne rejsetilladelse til vesten, rejste mange af dem til Ungarn. De håbede at kunne komme til vesten.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. marts 2016 af Stygotius

Du kan godt få hjælp, men du må sige hvad det er du er i tvivl om, .og du må også selv prøve først.

Du kan ikke bare få andre til at lave ovesættelsen for dig. Så nemt går det ikke.


Svar #2
06. marts 2016 af Kroghkristensen

Nåh undskyld jeg ikke lagde min oversættelse ind, havde byttet rundt på den danske og tyske sætning.

Her er oversættelsen (Er ikke ret god til tysk).

Da der Staat nicht die DDR Bürger ein Reiserlaubnis zu den Westen (geben würde,meget i tvivl her), viele reiste nach Ungarn. Sie hoffen in den Westen zu fahren.


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. marts 2016 af Stygotius

-"würde" betegner noget fremtidigt, dvs. en forudsigelse af hvad der faktisk kommer til at ske.

  "wollte" betegner et ønske eller en vilje.  Her det jo noget som staten ikke ville, ikke ønskede.

-Husk at ordet "viele" er flertal.

-Mon ikke det skal vær "håbede" i datid??

-Husk at anbringe ordet "nicht" så sent  i en sætning som muligt.

......Ellers er det skam ikke så dårligt.


Skriv et svar til: Hjælp til oversættelse af sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.