Dansk

Find billedsprog af digtet "I kurvestolen, i vintersolen" af Søren Ulrik Thomsen (ASAP)

14. marts 2016 af sarabbnn - Niveau: 10. klasse

Hej alle! Jeg står og mangler noget hjælp til at finde 3/4 billedsprog i dette digt, inklusiv deres betydning!! 

I kurvestolen, i vintersolen, drømte jeg, at intet var forgæves. Jeg drømte, at de store valse kun gik itu, for at vi skulle hinke rundt med hinanden på en langt mere gribende måde. At de ufødtes afsindige skalaer kunne noteres, de pludselige dødsfald læses som en skøn, svungen skrift. Jeg drømte, at du alligevel elskede mig, at ingen ensomhed er så stor, at kærlighedens dråbe går omkuld i dens hav. Jeg drømte, at et helt livs rædsel kunne spares op til en lykkelig dag, og at det måske var i dag …

Jeg har allerede selv fundet 1. nemlig "at kærlighedens dråbe går omkuld i dens hav." hvis betydning (ud fra min mening) skal betyde at havet er stort og magtfuldt, og det kan få os mennesker til at føle os små med dets kraft. 

I er velkommen til at byde ind med hvad som helst!! På forhånd mange tak!!!


Skriv et svar til: Find billedsprog af digtet "I kurvestolen, i vintersolen" af Søren Ulrik Thomsen (ASAP)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.