Dansk

Komparativ (sammenlignende) analyse og fortolkning

17. marts 2016 af jegbrugerstudieportalen1 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej jeg er i gang med at lave en komparativ analyse og fortolkning.

jeg har analyseret begget tekster men jeg ved ikke helt rigtigt hvad jeg gør nu. Hvordan sætter jeg analysen af de to tekster sammen?

Jeg har ingen ide om hvordan det skal sammensættes eller hvad jeg nu skal gøre. jeg har jo ikke sammenlignet dem men kun analyseret de to tekster så hvad gør jeg nu?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. marts 2016 af HerreLang (Slettet)

Du skal perspektivere. Hvordan adskiller de to tekster? Eller hvordan er de sammenlignende med hinanden osv. Find nogle fællstræk, modsætninger osv.


Svar #2
17. marts 2016 af jegbrugerstudieportalen1 (Slettet)

jamen hvordan sættes opgave op? hvornår skal jeg sammenligne?

ekstra spørgsmål: har brug for hjælp, hvad kaldes det hvis det rimer på udtalelsen fx i sange? altså rimtypen.


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. marts 2016 af HerreLang (Slettet)

Det har din lærer sikkert gennemgået i undervisning. Du starter med at skrive, hvad du har at gøre med. Lav en lille redegørelse af begge tekster. Måske en indledning? Du skal inddrage din analyse og sammenlign dem med hiannden. Læseren skal have et ordentlig overblik, derfor starter du med at skrive om teksterne og derefter inddrager du din analyse. Tænk på taksonomiske niveauer.

Der findes forskellige rimtyper. Den, som rimer på udtalelsen kan muligvis være enderim.


Skriv et svar til: Komparativ (sammenlignende) analyse og fortolkning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.