Tysk
Tysk oversættelse (haster)
Hej, er der nogen der kan tjekke om jeg har oversat korrekt?
Hamburg er en gammel landsby. Hamburg ligger ved floden Elben. Hamburg har en stor havn. (Hafen m.) → Hamburg ist ein altes Dorf. Hamburg liegt am Fluss Elben. Hamburg har einen groß Hafen.
Vi kører med bussen til Hamburg. Læreren kører også med. Nu er vi alle kørt med bussen til Hamburg. → Wir fahren mit den Bus nach Hamburg. Der Lehrer fährt auch mit. Jetzt sind wir alle mit den Bus nach Hamburg fuhren.
På færgen fra Danmark til Tyskland spiser vi vores mad. → Auf der Fähre von Dänemark zu Deutschland essen wir unser Essen.
Prøver lige igen. Min computer driller nogle gange. Har i andre også problemer med at indsætte tekst?
Hamburg er en gammel landsby. Hamburg ligger ved floden Elben. Hamburg har en stor havn. (Hafen m.) → Hamburg ist ein altes Dorf. Hamburg liegt am Fluss Elben. Hamburg (har) hat einen (groß) großen Hafen.
Vi kører med bussen til Hamburg. Læreren kører også med. Nu er vi alle kørt med bussen til Hamburg. → Wir fahren mit (den) dem Bus nach Hamburg. Der Lehrer fährt auch mit. Jetzt sind wir alle mit (den) dem Bus nach Hamburg (fuhren) gefahren.
På færgen fra Danmark til Tyskland spiser vi vores mad. → Auf der Fähre von Dänemark (zu) nach Deutschland essen wir unser Essen.
Jeg er ikke helt sikker på, om det hedder "zu" eller "nach" til sidst, men synes bare, at "nach" lyder bedre.
Svar #5
16. maj 2016 af Kwon (Slettet)
Jeg tror at man bruger "nach", når der er tale om en bevægelse rent geografisk.
Svar #7
19. maj 2016 af Stygotius (Slettet)
Hamburg ist ein ehemaliges Dorf. Es liegt an der Elbe und hat einen großen Hafen.
Wir fahren mit dem Bus nach Hamburg, und der Lehrer fährt mit. Jetzt sind wir alle mit dem Bus nach Hamburg gefahren.
Auf dem Fährschiff (auf der Fähre) nach Deutschland (in die BRD) nehmen wir unser Essen (unsre Butterbrote) zu uns.
Skriv et svar til: Tysk oversættelse (haster)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.