Studievejledning

Studieture og klasser

29. maj 2016 af Nano16 (Slettet)
På mit gymnasiet er der studieture på nogle af linjerne. Det er ens eget valg om man vil med. Bliver en klasse delt op på den måde, at der er en studieklasse og en almindelig klasse??

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål. Min egen erfaring hedder, at man tager på studietur med sin klasse, og at man evt. også gør det med f.eks. sit spansk/fransk/swahili... hold. Det er ens eget valg om man vil med, men man får fravær. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juni 2016 af MaibritG

#1

men man får fravær. 

Skolen kan ikke give fravær medmindre, at det på forhånd er angivet, at studieture er obligatoriske. Det er det eksempelvis for de internationale klasser, men det fremgår det inden, at eleven starter på uddannelsen. Skolen laver som regel et tilbud på skolen til de elever, der ikke deltager i studieturen.   

#0

Bliver en klasse delt op på den måde, at der er en studieklasse og en almindelig klasse??

Det gør den ikke. Det vil med garanti også skabe nogle ret små klasser (for dem, der ikke tager på studietur) - og da studieturen som regel ligger i 2 eller 3. G (medmindre at man går på en international linje) er det også unødvendigt, at lave en sådan opdeling. Som nævnt, laver skolen som regel et tilbud til de elever, som ikke skal med. Med andre ord, så har man ikke bare fri fordi, at ens klasse tager på studietur. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Studieture og klasser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.