Studievalg og videregående studie

Uddannelse og især ingeniør

03. juni 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Hej allesammen

Jeg står til at skulle færdiggøre STX her om ikke særlig længe med et meget fint gennemsnit forhåbenligt.. I den forbindelse, kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogle ingeniørstuderende om, hvad de synes om deres uddannelse? Er det fedt at læse til ingeniør, og hvad er det, der gør det fedt? Jeg overvejer selv at læse til bygningsingeniør, men er bange for, at jeg kommer til at fortryde det, hvis det bliver alt for kedeligt.. Ellers så overvejer jeg også medicin og psykologi.. Ved godt, at der er kæmpe forskel på medicin/psykologi-studiet og så ingeniør-studiet, men jeg interesserer mig for rigtig mange ting.. Og til I andre, der ikke læser til ingeniør. Hvilken uddannelse har I valgt og er det fedt? 

Venlig hilsen


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Du har jo mulighed for at opleve mange af studierne selv, når universiteterne afholder nogle "åben hus" arrangementer såsom u-days i Århus. De andre universiteter har helt sikkert også noget ligende. Her følger et citat fra u-days: 


80% blev afklaret omkring deres kommende studievalg efter at have besøgt u-days i 2015.


Svar #2
03. juni 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Ja, det er selvfølgelig rigtigt.. Jeg har også været til sådanne nogle arrangementer, men jeg synes, at man bliver mere og mere i tvivl jo nærmere man kommer det tidspunkt, hvor man endelig skal til at vælge.. Men tak for svaret, vil prøve at se, om der bliver afholdt flere af disse arrangementer i omegnen af hvor jeg bor..


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Jeg går også i 3.g og kan til dels genkende din problemstilling. Jeg er dog afklaret med mit valg. 


Svar #4
03. juni 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Hvad vælger du og hvorfor? :D


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. juni 2016 af haugf (Slettet)

Du kan blive "studerende for en dag" på DTU, hvor du kan komme og følges med en studerende for en dag - jeg ved ikke lige om tilbuddet stadig gælder så sent på året. Men der kan du opleve hverdagen og stille spørgsmål. Jeg går også i 3.g og fik afklaret mit valg under studiepraktik på DTU.


Svar #6
03. juni 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

#5

Du kan blive "studerende for en dag" på DTU, hvor du kan komme og følges med en studerende for en dag - jeg ved ikke lige om tilbuddet stadig gælder så sent på året. Men der kan du opleve hverdagen og stille spørgsmål. Jeg går også i 3.g og fik afklaret mit valg under studiepraktik på DTU.

Så kan jeg næsten gætte, at du også vil læse til ingeniør.. I så fald, hvilken ingeniøruddannelse har du tænkt dig at læse, og hvorfor tiltrækker ingeniøruddannelsen dig?


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. juni 2016 af haugf (Slettet)

#6 - jeg regner med at læse til maskiningeniør efter sommer. Det er mest pga. teknikfaget på htx, hvor vi har fået lov at lege ingeniør inden for el og maskin (design og produktion). Der er meget praktisk og teoretisk samspil som jeg er ret glad for, og det er der også på ingeniørstudet. Der vil desuden altid være en mangel på ingeniører i Danmark, så der er gode jobmuligheder. 


Skriv et svar til: Uddannelse og især ingeniør

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.