Erhvervsret

HJÆLP MED NOGET RETFÆRDIGHED!!!!

13. juni 2016 af Amelia02 (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hey. 

Jeg sidder med det største problem lige nu! 

Jeg arbejder 2 steder, det ene sted piccoline, og det andet ved et større firma, der leverer pakker m.m. 

Problemet er, at pakkefirmaet vil have mig til at arbejde 3 gange i ugen i sommerferien, henholdsvis 10 timer, og 2x 6 timer. Mit andet arbejde skal jeg arbejde 3 gange om ugen, max 1,5 time. 

Jeg har INTET fået at vide, og derfor regnede jeg kun med, at jeg skulle arbejde den dag, jeg normalt arbejdede (fredag), og en søndag. Det er bare kommet ud i det blå??????

Min chef siger, at det ikke er hans problem? Jeg er kun 14? Er der ikke noget jeg kan gøre, så jeg kan beholde jobbet? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2016 af nera

hvilken chef? (Chef for hvilket arbejde)


Svar #2
13. juni 2016 af Amelia02 (Slettet)

#1

hvilken chef? (Chef for hvilket arbejde)

Det er min afdelingsgchef. Han er under direktøren af firmaet... Altså er 14, så har vel andet at lave en at leve på mit arbejde? Han siger, at han ikke kan tage hensyn til det, men er ikke blevet oplyst om det.....?


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juni 2016 af nera

Pakkefirmaet eller Piccoline?


Svar #4
13. juni 2016 af Amelia02 (Slettet)

Pakkefirmaet. Piccolinefirmaet er der intet galt med, men pakkefirmaet tvinger os til at arbejde der, uden vores tilladelse


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. juni 2016 af alpt (Slettet)

Nu tvinger firmaet dig jo ikke til noget som helst. Du har selv valgt at arbejde der, og du kan bare sige op, hvis du er utilfreds.

Jeg ved ikke, hvordan firmaet skal varsle om ændringer i vagter, men hvis det først er om et par uger at den nye arbejdstid træder i kraft, tror jeg ikke, at der er et problem.

Får du i øvrigt ikke tillæg for at arbejde i wekkenden? Det gør man mange steder. Det kan måske være et plaster på såret.


Skriv et svar til: HJÆLP MED NOGET RETFÆRDIGHED!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.