Generelt

Første skoledag (gymnasiet)

03. august 2016 af SandyW (Slettet)

Hej alle samme.

Om nogle få dage skal jeg endelig begynde i gymnasiet. Og jo tættere dagen kommer bliver jeg endnu mere nervøs. Jeg er nervøs over at møde de nye elever selvom jeg kender nogle fra min gamle skole, som skal begynde bare i andre klasser. Jeg skal starte på HTX. Jeg er VIRKELIG  nervøs og når jeg bliver det får jeg meget ondt i maven. Jeg har aldrig flyttet skole, så det er noget meget nyt for mig. 

nogle gode råd, vil være en kæmpe hjælp, også hvis i selv kunne fortælle lidt om jeres første dag på jeres ungdomsuddannelse.

tusind tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. august 2016 af Skaljeglavedinelektier

De fleste står jo i den samme situation. Ny mennesker, en ny skole og et nyt kapitel i livet. Gymnasiet har sikkert mange års erfaring med skolestart, og lærerne vil sikkert gøre alt, hvad de kan for, at i får den bedst mulige oplevelse fra start. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. august 2016 af K92H (Slettet)

Tag det stille og roligt og lad være med at gå i panik. Første skoledag er altid lidt nervepirrende, fordi man skal møde så mange nye mennesker og får så mange nye indtryk på én gang. Du skal tænke på, at alle jo er i samme situation som dig, og at alle er mindst ligeså nervøse, som du er. 

Held og lykke :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. august 2016 af 23fdafsdgdsg (Slettet)

Som #1 skriver, vil lærerne gøre alt, hvad de kan for at gøre begyndelsen så nem som mulig. I er alle i samme båd, hvorfor dine medelever slet ikke vil finde det underligt, at du er nervøs. Faktisk vil de slet ikke skænke det en tanke, da de selv befinder sig i noget uvant - husk det. Når jeg går ind til noget nyt og oplever nervøsitet, afgør jeg med mig selv, om det blot er mig, der overtænker, eller om der reelt kunne være en mulighed for at nogen, den pågældende dag hvor det nye skal ske, vil finde min nervøsitet påfaldende, og jeg kommer altid frem til den konklusion, at selvfølgelig vil ingen det, og dette virker meget beroligende. Du er heldig, at du kender nogen, du skal starte sammen med, da mange kender ingen, når de starter på gymnasiet. Som regel går der ikke mere end en uge eller to, før en klasse har 'fundet sig selv', og på dette tidspunkt er alt det akavede overstået. Held og lykke.


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. august 2016 af Justitia

Husk du er ikke den eneste nye, og alle føler præcis som du. Så mit råd er; ro på - alting skal nok gå helt fint.


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. august 2016 af MixZer0 (Slettet)

Sørg for at spise godt op til dagen, og på dagen. Det er vigtigt at få det nødvendige indtag af vitaminer etc., da kroppen ellers bliver stresset, deprimeret etc.. Spis derfor godt med sund mad og drik godt med vand, så får du det meget bedre.

Tag tyggegummi med på dagen, så du giver din krop en fornemmelse af velvære ved at tygge på det med dertilhørende frisk ånde.


Skriv et svar til: Første skoledag (gymnasiet)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.