Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Er det at snyde?

10. november 2016 af wallko112 (Slettet)

Hejsa SP

Har lige et spørgsmål jeg har undret mig lidt over.

Er der nogen, der ved om det er snyd hvis man kopier noget fra en opgave man selv har skrevet? Den opgave det drejer sig om er blevet sendt til Urkund (en maskine som tjekker om man har lavet copy paste), dog vil der jo også fremstå i den aktuelle opgave at jeg har kopiret det fra en anden opgave, men siden den opgave er skrevet af mig burde det vel ikke gøre noget, eller hvad?

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. november 2016 af OnceUponATime

Nej det vil ikke være snyd. Jeg undrer mig bare Over, hvad det er, der er så vigtigt st kopiere fra en anden opgave.
Er det en stil du har skrevet? Eller nogle opgavespørgsmål, hvor du har fundet svaret et specifikt sted?
Der er feks forskel på at kopiere fra et essay du har skrevet og en biologirapport. For du har selv dikteret dit essay, men din besvarelse til biologirapporten har du jo fundet i din bog.

Brugbart svar (1)

Svar #2
11. november 2016 af MaibritG

Du kan faktisk godt plagiere dig selv, så jeg vil i den grad anbefale dig at kildeangive dig selv. Måske endda helt undlade egne materialer, hvis det fx er et SRP.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
12. november 2016 af wallko112 (Slettet)

okay mange tak - det er et afsnit fra en biologi rapport, som jeg har skrevet :-)
 


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. november 2016 af OnceUponATime

#3 Hvis det er et afsnit fra en biologi rapport du har skrevet, kan du ikke bruge dig selv som kilde. Så skal du bruge din biologibog. Og husk at angive kilden :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. november 2016 af DrNielsen

Du skal altid huske at citere når du genbruger tekst. Det er uanset om det er dig selv, en forsker eller enhver anden der har skrevet originalteksten. Det er bestemt muligt at plagiere sig selv. Gør det til en god vane - hvis du skal videre på i uddanelsessystemet bliver det sig meget strent på det :-)


Skriv et svar til: Er det at snyde?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.