Tysk

nogen som kan finde min fejl

18. november 2016 af soer381k - Niveau: B-niveau

hej har lavet denne oversæt opgave er der nogen som kan finde et par fejl i mit arbejde

Vedhæftet fil: Tysk oversættelse.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2016 af FransiscoMertens (Slettet)

Der er mange fejl. Jeg har kun rettet de første sætninger: Hier ist der Brief. Es ist heute gekommen. Hier ist der Brief, der heute gekommen ist. Hier ist der Brief. Ich habe den Brief schrieben. Hier ist der Brief, ich habe heute schrieben. Sie macht einen Vorschlag, dass ich nicht akzeptieren kann.

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. november 2016 af FransiscoMertens (Slettet)

Der Service, den wir hier bekommen, ist erstklassig. Der Artikel, den Sie gerade gelesen haben, war gestern in der Zeitung. Den Artikel, den du gerade gelesen hast, habe ich gestern in der Zeitung gefunden. In dem Artikel, den Sie gerade gelesen haben, kritisiert man die Pläne der Regierung. Georg ist ein Mensch, der sehr liebenswürdig ist und jeder mag. 

Det her ser sjusket ud. RET DET! Der er mange fejl..

Held og lykke.

Svar #3
18. november 2016 af soer381k

tak

Brugbart svar (0)

Svar #4
18. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0, 1, 2, 3

Bemærk, at man refererer til en kendt størrelse (i dette tilfælde brevet, "der Brief") på tysk vha. de personlige pronominer "es", "sie" og "er" alt efter kønnet (og kasus) på den størrelse, man refererer til. I dette tilfælde ville man altså ikke sige: "Es ist heute gekommen". Derimod ville man sige: "Er ist heute gekommen".

Der er andre ting, der skal rettes, men vær opmærksom på kasus og ordstilling.

Skriv et svar til: nogen som kan finde min fejl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.