Dansk

Dansk hjælp

14. december 2016 af Hauwin (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej, hvis i har gode 5-10 min ville jeg sætte meget stor pris på hvis i gad at kigge på min opgave her. opgaveforståelsen, er bare en stil som skal være et brev skal skrives som du var i 1800 tallet. startkomma tegnsætning og alt andet som man normalt skal have styr på gælder også denne.

Jeg beder jer ikke om at gennemrette den hele men hvis i kan finde nogle åbenlyse fegl ville det hjælpe voldsomt meget. Tusind tak til alle jer som gider sætte deres tid ind i at hjælpe en fortabt 8 klasse :D 

Kære H.C. Andersen!  

Tak for deres herlige brev. Deres smukke ord varmer mig, som at vågne på en varm sommer morgen. Augusta og jeg havde længe ventet en hilsen fra dem, og tiden er heldigvis kommet. Det har  længe været i mine tanker at  fortælle dem hvor vældig meget Augusta og jeg holder af dem, Og hvor vældig meget vi ser frem til at møde dem når vor herre ønsker. Med hele mit hjerte, og alle mine bønner ønsker jeg at alt går godt mellem dem og familien Hofråd von Eisendecker, samt at de tager en varm hånd om dem.  

Alle de handlinger som de har foretaget sig på deres eventyr til Tyskland, lader til til at være ubeskrivelig spændene, og fyldt herlige stunder. Jenny lind lyder til at være ganske mageløs. At  høre Jenny lind optræde ville kun glæde mig. Dog er dit skønne og eventyrs fyldte selskab vældig savnet i vores hjerter, men tanken om at du har en velsignet tid, forvandler smerten til glæde. 

Augusta og jeg har også haft en velsignet tid imens de har været ude, og opleve Tysklands flotte egenskaber . Vi har overgået en vældig stor mængde nye elskværdige personligheder, med dem delte vi vores følelser og meninger over nogle herlige måltider.  

Husker de vores mange herlige måltider hver lørdag? Det gør jeg, og jeg ser forrygende meget frem til vor påfølgende måltider. Sidste lørdag vi spiste sammen husker jeg som om det tog sted i går. Tiden flyver, som en fugl der vifter med sine lange henrivende vinger.  

Jeg skulle gavne dig store hilsner fra Augusta, hun længes efter deres eventyrlige selvskabt mindst lige så meget som jeg selv gør. Kongeriget  Danmark venter dig min kære, vor loyale fædreland vil altid være der for os, glem ikke dette.?Hils hjerteligt familien Hofråd von Eisendecker, og glæd mig endeligt med et godt brev. Lev vel. 

 Deres hjerteligt hengivne  

Fru Balling.


Svar #1
14. december 2016 af Hauwin (Slettet)

 

Brugbart svar (1)

Svar #2
14. december 2016 af Stygotius

Hvorfor lægger du to tråde ind om det samme??


Svar #3
18. december 2016 af Hauwin (Slettet)

bare for at få en større chance for at finde en fantastisk persom som Dem stygotius


Skriv et svar til: Dansk hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.