Matematik

Tretrinsreglen for kvotienter/brøker: Hvilken regel/logik anvendes her?

17. december 2016 af Slashdash (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle. Jeg har et spørgsmål, der omhandler kvotientreglen. På nedenstående billede omskrives højre del af tælleren, og jeg kan ved, at det er tilladt, men hvilken regel beskriver/tillader denne omskrivning af højre side af tælleren? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. december 2016 af fosfor (Slettet)

+a * (b - c)

+a * 1 * (b - c)

+a * -1 * -1 * (b - c)

+a * -1 * (c - b)

-a * (c - b)

Brugbart svar (0)

Svar #2
17. december 2016 af mathon

Hvorfor gå den besværlige vej over tretrinsreglen for når den kan vises ved brug af produktreglen

Svar #3
18. december 2016 af Slashdash (Slettet)

Hvorfor gå den besværlige vej over tretrinsreglen for når den kan vises ved brug af produktreglen

Anvendelse af produktreglen forudsætter, at man har lavet den rigtigt, og jeg føler derfor, at det er bedre, at vise reglen helt uden andre forudsætninger.

Brugbart svar (0)

Svar #4
18. december 2016 af mathon

\frac{\left (f(x_o+h)-f(x_o) \right )\cdot g(x_o)-f(x_o)\cdot \left ( g(x_o+h)-g(x_o) \right )}{h\cdot g(x_o+h)\cdot g(x_o)}=

\frac{f(x_o+h)-f(x_o)}{h}\cdot \frac{g(x_o)}{g(x_o+h)\cdot g(x_o)}-\frac{f(x_o)}{g(x_o+h)\cdot g(x_o)}\cdot \frac{g(x_o+h)-g(x_o)}{h}

\underset{x\rightarrow 0}{\lim }\; \left (\frac{f(x_o+h)}{g(x_o+h)}-\frac{f(x_o)}{g(x_o)} \right )=\underset{x\rightarrow 0}{\lim }\;\left ( \frac{f(x_o+h)-f(x_o)}{h}\cdot \frac{g(x_o)}{g(x_o+h)\cdot g(x_o)}-\frac{f(x_o)}{g(x_o+h)\cdot g(x_o)}\cdot \frac{g(x_o+h)-g(x_o)}{h} \right )=

\frac{f{\, }'(x_o)\cdot g(x_o)-f(x_o)\cdot g{\, }'(x_o)}{g^2(x_o)}

Skriv et svar til: Tretrinsreglen for kvotienter/brøker: Hvilken regel/logik anvendes her?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.