Matematik

Opstil en matematisk sammenhæng mellem en solcelles vinkel i forhold til vandret og den indkomne solintensitet.

19. december 2016 af emilpallesen123 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg er igang med at skrive srp, og har fået problemformuleringen:

Opstil en matematisk sammenhæng mellem en solcelles vinkel i forhold til vandret og den indkomne solintensitet

Hvordan gør jeg det?

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. december 2016 af peter lind

Solindstrålingens intensitet måles med hvor meget energi, der i en given tid passerer et areal som står vinkelret på solstrålernes retning. Den samme energi vil ramme en større flade. Find hvor meget større denne flade er.

Svar #2
19. december 2016 af emilpallesen123 (Slettet)

Er kommet frem til det her 

I(v)=I_0*sin(v+u) hvor v er vinklen fra solcellen er vandret og u er den vinkel solen står på himlen, fx 57grader ved sommer solhverv

Kan dette passe eller er jeg helt gal på den? fordi jeg skal også benytte den matematisk model til at bestemme den optimale vinkel på udvalgte dage i løbet af et år

og jeg skal diskuter på baggrund af den matematiske model den optimale taghældning ved opsætning af solceller i Danmark

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. december 2016 af peter lind

se på den trekant der dannes af en solstråle, solcellen og vandret

Skriv et svar til: Opstil en matematisk sammenhæng mellem en solcelles vinkel i forhold til vandret og den indkomne solintensitet.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.