Dansk

hvad tænker i om mit Essay? første gang.

04. januar 2017 af nicl1385 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Livet efter Døden 

Da jeg så de billeder af folk der bedte til gud kom det første i mit  hovedet at hvad der sker med en når man dør. Mange mennesker tror at efter man dør så kommer man op i himlen og forsætter sit liv, Men jeg tror at efter man er død så bliver du genfødt uden nogle hukommelse eller det bare bliver sort ligesom når du sover.  

Budisterne mener så noget helt andet de mener at man bliver til en ko eller en stol eller en fugl.  

Islam mener at efter døden så kommer du i paradis eller helvede efter hvordan man har opført sig i sit liv om man har lavet ulovlige ting eller om man har gjort gode ting i verden.     Min mening med deres tro synes lyder rigtig nok at det med at du kommer i paradis hvis du har opført dig ordentligt og helvede hvis du har gjort dårlige ting. 

Kristendommen mener at din sjæl lever videre efter du dør mens din krop ligger i kisten.         Jeg mener ikke at din sjæl lever videre som du var et nyt menneske jeg tror mere på at det muslimer tror på at din sjæl måske kommer i himlen eller helvede. 

Så det jeg tænker er at alle har ret på en eller anden måde at budisterne tror at man bliver genfødt som nyt bare ikke menneske og så Islam der mener at hvis du har været dårlig kommer du i helvedet i stedet for at blive født som nyt hvis du har været dårlig og så kristendommen som siger at din sjæl lever videre som måske kan ten Hyde på at din sjæl finder noget nyt du kan være, sådan er jeg begyndt at tænke over det efter at ha læst de 3 religioners tro.

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. januar 2017 af jantand

Hvilket niveau skal det du skriver svare til.

Er det 9 klasse, HF eller stx?

Skriv et svar til: hvad tænker i om mit Essay? første gang.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.