Debat

Hvilken karakter er "Godt"

08. marts 2017 af SandyW (Slettet)

Hej allesammen..

Jeg går i 1.g og lige fået en tilbagemeldling angående min engelske aflevering, som skulle indholde en summary og besvarlser på diskutionsspørgsmålene. Vi havde nemlig læst en bog på engelsk. Jeg har ikke fået nogen karakter for min aflevering men en formativ evaluering på hvad for nogle små fejl jeg har. Der var dog en enkelt sætning min lære ville have jeg lige forklarede lidt mere om, i min summary. Og så også små grammatik fejl. Mens hun til sidst skriver: " God og fyldestgørende diskussion af spørgsmålene og godt sprog. Er der nogen der ved hvilken karakter det så betyder jeg har fået? For jeg har arbejdet hårdt på mit skriftlige engelsk siden jeg så min første standpunktskarakter i engelsk, som er 4 fra min tidligere engelsklærer.  


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2017 af hesch (Slettet)

Formuleringen: at der er et "godt" sprog, er jo ikke det samme som at få karakteren "godt".

Karakterskalaen, hvori denne karakter indgik, blev vist afskaffet omkring anno 1959!

Før dette hed karaktererne:

ug    Udmærket godt
ug-   med pil nedad ( siges: ug-minus )
mg+                      ( siges: mg-kryds )
mg   Meget godt
mg-
g+
g      Godt
g-
. . . herefter fortoner skalaen sig, men der var vist også en karakter, der hed "slet"

Men, altså, karakteren "godt" var ikke noget der gav det store afkast i karakterpenge, men derimod panderynker.

Jeg er ikke inde i den nye EU-harmoniserede karakterskala, og kan derfor ikke oversætte.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. marts 2017 af K92H (Slettet)

Nu er jeg selvfølgelig ikke engelsklærer, og jeg har heller ikke læst din aflevering, men ud fra din lærers kommentar, kunne karakteren 7 være et muligt bud. 


Skriv et svar til: Hvilken karakter er "Godt"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.