Fysik

FYSIK - hvordan?

23. marts 2017 af Egofaciens - Niveau: B-niveau

Er nok et meget simpelt spørgsmål, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal forbedre mig i fysik? Er der nogle, der har formået at rykket sig sindssygt meget i fysik (B) ved fx at læse en hel masse? Lave opgaver? :) tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. marts 2017 af AngelOneOne

Hej MarieRP,

Det er nok meget individuelt hvordan man lærer bedst. Nogle kan nøjes med at læse sig til deres forståelse, mens andre skal arbejde lidt hårdere.

En metode, jeg mener kan være god er:

1) Læs om et emne ad gangen og læs kapitlet, afsnittet eller hvad emnet nu er delt op i, helt igennem. Er der dele du ikke forstår, så spring lidt tilbage i teksten. Ofte er forudsætninger for at forstå en ting ofte forklaret tidligere. Af samme grund bør du ikke springe fortløbende emner/kapitler i en bog over, da de ofte kan indeholde sammenhænge der er nødvendige for at forstå senere emner/kapitler.

2) Lav nogle opgaver, visualiser eksperimenter/udfør forsøg (hvis du har mulighed for det) og prøv eventuelt af forudse hvad du forventer af resultater fra forsøgene, regn med formlerne

3) Er der formler involveret i emnet, så prøv at lege med formlerne. Omarranger dem eventuelt. Mange gange giver det en bredere forståelse af sammenhænge hvis du ikke bare accepterer at A = B x C, men at B = A / C og C = A / B.

4) Læs teksten om emnet igen.

Håber det hjælper dig på vej.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: FYSIK - hvordan?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.