Matematik

Side 2 - FACIT: Matematik A STX 23. maj 2017

Brugbart svar (0)

Svar #21
24. maj 2017 af sjls

#15
#4

Desuden - i opgave 14b ved jeg ikke, om det bare er mig, der misforstår oplysningen, men når man får at vide, at butikken sælger 50 kopper kaffe den første dag efter åbningen af butikken, er det så ikke i princippet det, der svarer til 1 døgn efter åbningen, dvs. N(1)=50, og ikke N(0)=50? Eller har jeg misforstået det?

Det er N(0)=50 

Ah, øv. Tror du, det ville trække meget ned at have antaget N(1)=50 og dermed i stedet fået 94 kopper kaffe, fremfor 96 i b'eren? :)


Svar #22
24. maj 2017 af MatHFlærer

#21
#15
#4

Desuden - i opgave 14b ved jeg ikke, om det bare er mig, der misforstår oplysningen, men når man får at vide, at butikken sælger 50 kopper kaffe den første dag efter åbningen af butikken, er det så ikke i princippet det, der svarer til 1 døgn efter åbningen, dvs. N(1)=50, og ikke N(0)=50? Eller har jeg misforstået det?

Det er N(0)=50 

Ah, øv. Tror du, det ville trække meget ned at have antaget N(1)=50 og dermed i stedet fået 94 kopper kaffe, fremfor 96 i b'eren? :)

Det ligger i småtingsafdelingen, så det betyder ikke så meget. Det er dog ikke fuld point, men for at få 12 har man stadig point at løbe på. Derimod havde du fået 519 kopper, så havde det ikke været så godt. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #23
25. maj 2017 af Soeffi

#19 Der skal da stå sinus i stedet for cosinus. :)

Ja, i 10 b):


Brugbart svar (0)

Svar #24
25. maj 2017 af Anzie (Slettet)

Øv, har simpelthen lavet den største tanketorsk i 8 a), idet jeg blot har bestemt for hvilke x-værdier f(x)=0 og ikke opskrevet koordinatsættene til punkterne. Får man 0 point (jeg besvarer jo egentlig ikke rigtig den stillede opgave), eller får man et par point for i det mindst at kunne finde x-koordinaterne til skæringspunktet med førsteaksen?


Brugbart svar (0)

Svar #25
25. maj 2017 af Anzie (Slettet)

#24

Øv, har simpelthen lavet den største tanketorsk i 8 a), idet jeg blot har bestemt for hvilke x-værdier f(x)=0 og ikke opskrevet koordinatsættene til punkterne. Får man 0 point (jeg besvarer jo egentlig ikke rigtig den stillede opgave), eller får man et par point for i det mindst at kunne finde x-koordinaterne til skæringspunktet med førsteaksen?

Rettelse: skæringspunkterne med førsteaksen.


Svar #26
25. maj 2017 af MatHFlærer

Det er ikke jordens undergang fordi du glemmer det. Det er en mindre fejl. Man kan sige du bestemmer første koordinaterne, så du får en smule point men ikke fuld point.

Brugbart svar (0)

Svar #27
25. maj 2017 af Anzie (Slettet)

# Det er rigtigt. :) Bare lidt ærgerlige point at miste.

Men tak for svar.


Svar #28
25. maj 2017 af MatHFlærer

Har du alt rigtigt i de andre opgaver, inkl. forklaringer, enheder mv. så er 12-tallet muligt. Jeg håber du får en rigtig god karakter. :-)


Brugbart svar (1)

Svar #29
25. maj 2017 af Anzie (Slettet)

Kan se at jeg har minimum en opgave, som nok ikke giver nogle point overhovedet, og så er der lidt hist og her - men jeg er trods alt lidt mere rolig nu efter at have set dette.
Tak for det! :)


Svar #30
25. maj 2017 af MatHFlærer

Ingen årsag. Vi krydser fingre. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #31
15. februar 2018 af Trojanskhest

Hvor kan jeg finde eksamenssættet til Matematik A STX 2017?


Brugbart svar (0)

Svar #32
15. februar 2018 af fosfor

2017 maj 1, maj 2, august eller december?!

Måske mener du
https://www.docdroid.net/yrGRg4o/170518-1stx171-matn-a-18052017.pdf#page=6


Brugbart svar (0)

Svar #33
15. februar 2018 af Trojanskhest

Hej fosfor. Bare generelt alle opgavesæt fra sidste år. Hvor finder du dem henne? :)


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: FACIT: Matematik A STX 23. maj 2017

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.