Almen studieforberedelse (AT)

Religion metoder Komparativ

30. maj 2017 af Astamunch (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej Alle :)

Jeg skal op til AT eksamen snart, men har lidt problemer med religions metoder. Jeg har biotek og religion som mine fag, og jeg har valgt at kigge på to ferskellige artikler. Den ene som er religiøs (kristeligt fagblad) og en ikke-religiøs (information). Så har jeg sagt at den religiøse har en pligtetisk synvinkel og den anden har en nytteetisk synsvinkel. Kan jeg nævne til eksamen at jeg har benyttet komparativ metode i religionsfaget? Eller hvilke metoder ville i bruge.

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2017 af Rismark

Jeg vil mene du godt kan sige, at du har brugt komparativ metode. I et tidligere AT-forløb har jeg gjort noget lignende i forbindelse med aktiv dødshjælp og etik, og der fik jeg i hvertfald ikke at vide, at det var forkert.


Svar #2
30. maj 2017 af Astamunch (Slettet)

Også selvom det ikke er to religiøse tekster, og kun den ene som er religion præget? (Tak for hurtigt svar)


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. maj 2017 af Rismark

Det vil jeg mene, uden jeg er sikker. Religionsfaget ligger ligeså meget, i de forskellige etikker i teskterne.


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. juni 2017 af 040298 (Slettet)

Jeg skal også op i AT-eksamen i biotek og religion, og det ville være mega dejligt, hvis du ville fortælle, hvad havde du lagt vægt på, og hvad stillede de spørgsmål i/til?

Jeg har om transgene planter, hvortil jeg har valgt at undersøge, hvordan religionen blokerer for naturvidenskaben via et ny-ateistisk/religionskritisk synspunkt, så jeg har ikke anvendt den komparative metode.


Skriv et svar til: Religion metoder Komparativ

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.