Engelsk

Kort engelsk stil

15. august 2017 af modul33 - Niveau: 9. klasse

Halløj, jeg mangler lige en venlig sjæl som hurtigt vil kaste et blik på de første 200 ord af en kort stil, og hjælpe mig med de største fejl, og gerne lige hjælpe med hvad jeg skal være mere fokuseret på. 

Tusinde tak på forhånd:)

(Starten er spøjs, og laver den nok også om) 

Hello there, today you gonna hear about my summer vacation to Croatia. So the vacation started the 18. July 6.30 AM, where me and my family left the house in Hals and drove towards to Croatia with my aunt, uncle and cousins by our side. The first day we drove about eleven hours before we were at the first bed and breakfast in München, Germany. The following day was nearly the same, so we drove about 7 hours and slept in Slovenia. Day three was the day where we landed in Croatia about 12 AM, and the first thing that was on our program was shopping in Rijeka. After we had spended some time in the shopping mall, and used a lot of moneys, we ran into Nanna and Thor from the other class. The world is suddenly small. The first three days in Croatia we stayed in an apartment, and we spended most of the time on getting tanned and swim on the beach. On the last day at the apartment we started on the beach and around lunch time we drove to the house we had rent for a week.


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. august 2017 af Mathias7878

Husk aldrig at bruge talesprog, når du skriver en stil. "Gonna" er en sammentrækning af "going to", som udelukkende bruges i talesprog, og det er også meget uformelt, på vejen til slang vil jeg mene.

Husk at bøje uregelmæssige verber rigtigt, det hedder ikke "After we had spended", men "After we had spent", da det er førdatid som dannes vha. en form af "to have" i datid + hovedverbet i kort tillægsform, dvs "spent" og ikke "spended"

Aldrig sæt -s på money. Det er et utælleligt substantiv, så væk med det -s.

Altid skriv tal, som er under ti eller derunder, med bogstaver og ikke tal, altså skriv one, two, three og ikke 1,2,3 osv..

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #2
15. august 2017 af Stygotius

Man skal også vide at hvis man endelig vil  bruge "gonna"   (hvad Mathas har helt ret i at fordømme), skal man i hvert fald skrive "you are gonna hear......".  Formen "you gonna hear" givet slet ingen mening.

Man skal også være klar over at "vacation" er amerikansk  for "ferie"  og ikke engelsk (holidays).

Man skriver normalt a.m. og ikke A.M.

Som grundled hedder jeg ikke "me", men "I"

Man kan ikke sige "towards to Croatia"

München hedder på engelsk "Munich"

program hedder på engelsk "programme" eller "schedule"  -medmindre det drejer sig om et computerprogram.

At bruge penge hedder "spend  money'"  -ikke "use money"

Hvad er "the other class"??

"The world is  suddenly small"????   Måske mener du "certainly". I så fald siger man: "It is certainly a small world"

Det er nok lidt svært at "swim on the beach", -måske  i en plasticbalje?

"rent" hedder i p.p."rented"  -eller bedre  "hired"  

"around lunch time" er ikke engelsk men amerikansk. På engelsk siger man "about lunch time".

NB. Det eneste tilfælde hvor penge hedder "moneys" er når man taler om forskellige slags penge,                 -pengesorter, dvs. valutaer

...........Det er ellers gode og brugbare råd fra Mathas7878


Brugbart svar (1)

Svar #3
15. august 2017 af Mathias7878

Mange tak Stygotius :) Så fik jeg vel noget ud af mine 3 år med engelsk A på gymnasiet :)

- - -

 

 


Brugbart svar (2)

Svar #4
15. august 2017 af Stygotius

Ja da; der kom vel en smule andet ud af det end drukfesterne.


Svar #5
15. august 2017 af modul33

#2

Man skal også vide at hvis man endelig vil  bruge "gonna"   (hvad Mathas har helt ret i at fordømme), skal man i hvert fald skrive "you are gonna hear......".  Formen "you gonna hear" givet slet ingen mening.

Man skal også være klar over at "vacation" er amerikansk  for "ferie"  og ikke engelsk (holidays).

Man skriver normalt a.m. og ikke A.M.

Som grundled hedder jeg ikke "me", men "I"

Man kan ikke sige "towards to Croatia"

München hedder på engelsk "Munich"

program hedder på engelsk "programme" eller "schedule"  -medmindre det drejer sig om et computerprogram.

At bruge penge hedder "spend  money'"  -ikke "use money"

Hvad er "the other class"??

"The world is  suddenly small"????   Måske mener du "certainly". I så fald siger man: "It is certainly a small world"

Det er nok lidt svært at "swim on the beach", -måske  i en plasticbalje?

"rent" hedder i p.p."rented"  -eller bedre  "hired"  

"around lunch time" er ikke engelsk men amerikansk. På engelsk siger man "about lunch time".

NB. Det eneste tilfælde hvor penge hedder "moneys" er når man taler om forskellige slags penge,                 -pengesorter, dvs. valutaer

...........Det er ellers gode og brugbare råd fra Mathas7878

Tusinde tak begge to! Er super glad for jeres råd!


Svar #6
15. august 2017 af modul33

#2

Man skal også vide at hvis man endelig vil  bruge "gonna"   (hvad Mathas har helt ret i at fordømme), skal man i hvert fald skrive "you are gonna hear......".  Formen "you gonna hear" givet slet ingen mening.

Man skal også være klar over at "vacation" er amerikansk  for "ferie"  og ikke engelsk (holidays).

Man skriver normalt a.m. og ikke A.M.

Som grundled hedder jeg ikke "me", men "I"

Man kan ikke sige "towards to Croatia"

München hedder på engelsk "Munich"

program hedder på engelsk "programme" eller "schedule"  -medmindre det drejer sig om et computerprogram.

At bruge penge hedder "spend  money'"  -ikke "use money"

Hvad er "the other class"??

"The world is  suddenly small"????   Måske mener du "certainly". I så fald siger man: "It is certainly a small world"

Det er nok lidt svært at "swim on the beach", -måske  i en plasticbalje?

"rent" hedder i p.p."rented"  -eller bedre  "hired"  

"around lunch time" er ikke engelsk men amerikansk. På engelsk siger man "about lunch time".

NB. Det eneste tilfælde hvor penge hedder "moneys" er når man taler om forskellige slags penge,                 -pengesorter, dvs. valutaer

...........Det er ellers gode og brugbare råd fra Mathas7878

Min lærer hjalp mig med den sætning, fordi han har begge vores klasser og mente at det var fint:)


Brugbart svar (0)

Svar #7
15. august 2017 af Stygotius

Hvilken sætning???


Svar #8
15. august 2017 af modul33

#7

Hvilken sætning???

ups, den med "From the other class"


Brugbart svar (0)

Svar #9
16. august 2017 af Stygotius

Tja, men hvad skal den betyde??

Hvad snakkes der om??


Skriv et svar til: Kort engelsk stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.