Debat

Motiveret ansøgning

20. september 2017 af Rinaskov84 (Slettet)

Hej Alle Sammen :-)

Jeg er helt ny her inde og jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt i gang. Jeg skal skrive en motiveret ansøgning til min optagelse på Teknisk designer og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal skrive den eller hvad jeg skal skrive. Jeg har prøvet og kigge rundt på nettet men det blev jeg ikke klogere af. Er der nogen der kan komme med lidt gode råd til mig.

Ha en god dag alle sammen :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. september 2017 af Eksperimentalfysikeren

Start med at skrive, at du søger optagelse, og evt. hvilken retning, hvis der er flere retninger. (Det er for at gøre det lettere for modtageren at sortere i korrespondancen. Det kunne jo være, at det var en regning, der var komme mellem ansøgningerne.)

Skriv hvad du er interesseret i, og hvordan du mener, du kan få gavn af uddannelsen. Det er en god idé at nævne områder, som uddannelsesstedet er kendt for (vis hermed, at du har sat dig ind i, hvem de er ren fagligt.)

Beskriv din baggrund. Har du en relevant uddannelse i forvejen? Har du arbejdet med design før? Har du arbejdet med anden kunstnerisk aktivitet? Har du kvalifikationer, der ikke direkte har med design at gøre, men aligevel kan have interesse?

Husk at slutte af med underskrift og kontaktinformation. De skal kunne finde dig igen.

Skriv også et CV. Der skal på skematisk form stå navn, kontaktinformation, uddannelse (også mindre relevant), tidligere beskæftigelse, evt. LIDT om interesser. Brug overskriften "CV", aldrig "Coriculum Vitae" eller "Coriculum Vitæ" Der er stærke følelser i, hvilken stavemåde, der er korrekt (ifølge retskrivningsordbogen er det den sidste, men det er ikke alle, der accepterer det.)


Svar #2
21. september 2017 af Rinaskov84 (Slettet)

Mange tusinde tak for svaret. jeg kan helt sikkert bruge det til noget. :-)


Skriv et svar til: Motiveret ansøgning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.