Geografi

Er der nogle som er gode til at anvende et online atlas

27. september 2017 af HFNU (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg har brug for hjælp til nogle at angive bynavne efter nogle bredde og længdemål.

Det er 2 opgaver jeg har brug for hjælp til. Skriv endelig hvis i kan hjælpe mig med hvor jeg kan opgive bredde og længdegrader ved hjælp af et atlas for at finde by og landnavnene.

MANGE TAK


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. september 2017 af AngelOneOne

Hej,

Du skulle søge i Google ved at bruge denne adesse: https://www.google.dk/maps/place/55°40'19.6"N+12°31'25.1"E, du skal så selvfølgelig skifte længde- og breddegraderne ud med dine egne. Hvis du kun har grader og minutter skal du skrive dem sådan: [grader]º[minutter]'0.0"N+[grader]º[minutter]'0.0"E

Husk at det er de eneglske verdenshjørner du skal bruge (N, S, E, W).

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
27. september 2017 af HFNU (Slettet)

1000 tak, devsærre forstår jeg det ikke helt endnu. Kan du hjælpe mig med en af opgaverne, så kan det være jeg kan Præcis hvordan jeg trykker det ind.  Opgaven lyder:

Skriv hvilken by disse ca. længde og breddegraderangivelser referer til ca. brug atlas

33º? Ø og  30 º S


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. september 2017 af AngelOneOne

Hej,

Efter de oplysninger du har givet, skulle det blive til: https://www.google.dk/maps/place/30°00'0.0"S+33°00'0.0"E, men det er ude i det Indiske Ocean. Nærmeste by er cirka 150 km mod vest, Durban i Sydafrika, der har denne adresse i Google: https://www.google.dk/maps/place/29°53'33.3"S+30°59'47.1"E

Prøv eventuelt et andet sæt koordinater og se om det rammer bedre?

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. september 2017 af AngelOneOne

Hej,

I følge en atlas kilde, ligger Durban cirka 30ºS 31ºE i runde tal. Durban er en havneby på Sydafrikas østkyst, så to grader mere mod øst, sender dig ud i Det Indiske Ocean...

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #5
27. september 2017 af HFNU (Slettet)

MANGE MANGE TAK IGEN.

UUuh altså jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvordan man sætter de parenteser rundt om gradeantallet som du har gjort i svar #3:)

Jeg skriver det durban i Syafrika nu. Er det under de 3 streger du skriver gradeantallet?? skal jeg  bruge de engelske termer  til at finde by navnene i det link du opgiver.

Jeg har 40º Ø og 22 º N


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. september 2017 af AngelOneOne

Hej,

Så vil linket være https://www.google.dk/maps/place/22°00'0.0"N+40°00'0.0"E hvilket skulle være Madrakah (cirka) i Saudi Arabien.

Du skal ikke sætte de kantede parenteser om noget. Det var for at angive at du i stedet for [grader] skriver det antal grader du har f.eks. 20º. Husk At længdegraden (nord = N eller syd = S), skal skives som det første sæt og breddegraden (øst = E, eller vest = W), skrives som det andet sæt.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #7
27. september 2017 af HFNU (Slettet)

Okay så 34 Nº skal skrives først og herefter 118º W?


Svar #8
27. september 2017 af HFNU (Slettet)

Jeg ved ikke helt hvordan jeg trykker antal grader med º ind på google maps. Kan du hjælpe mig med det.


Brugbart svar (0)

Svar #9
27. september 2017 af AngelOneOne

Hej,

Ja, længdegraden først og så breddegraden.

Hold ALT nede mens du på nummertastaturet skriver 0186 og slip så ALT og voila º :o)

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #10
27. september 2017 af AngelOneOne

Du kan jo også bare copy/paste et af ine link og så rette tallene og eventuelt verdenshjørnet til :o)

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #11
27. september 2017 af HFNU (Slettet)

Jeg ved ikke lige hvorfor, jeg gør som du skriver i svar # 10 tror jeg, men jeg kan ikke rigtig få det til at fungerer....æv 


Skriv et svar til: Er der nogle som er gode til at anvende et online atlas

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.