Dansk

Hvordan skal jeg forbedre mig i dansk?

29. september 2017 af tilfældigtperson (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Jeg har de svært med dansk. F. eks. i dag fik jeg 02 i diktat, og nogle uger siden fik jeg 04 i læsetest. Jeg vil vide om, hvordan kan jeg forbedre mig i dansk? Eller hvad er det, der gøre dette forskel(viden,træning), hvad er det under/middel-klasseselever der har lært? kan du give mig en stikord eller en sætning der fortæller det? Det vil være hjælpende, hvis nu du kan hjælpe mig.


Svar #1
29. september 2017 af tilfældigtperson (Slettet)

#0

Jeg har de svært med dansk. F. eks. i dag fik jeg 02 i diktat, og nogle uger siden fik jeg 04 i læsetest. Jeg vil vide om, hvordan kan jeg forbedre mig i dansk? Eller hvad er det, der gøre dette forskel(viden,træning), hvad er det under/middel-klasseselever der har lært? kan du give mig en stikord eller en sætning der fortæller det? Det vil være hjælpene, hvis nu du kan hjælpe mig.


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. september 2017 af elle0931 (Slettet)

I forhold til læsning kan du finde nogle godt videoer på youtube,som giver dig nogle øvelser som gerne skulle gøre dig hurtigere til at læse. Det har hjulpet mig. Men med meget af det andet er det øvelse.
Hvis du har svært ved noget, så tag en snak med din lærer om det. Det vil ikke kun hjælpe dig, det vil også få dig til at se mere engageret ud, hvilket er et stort plus. ;)
Held og lykke med det. :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. september 2017 af Smut1

Der er en masse stratetiske ting, man kan gøre i forhold til læsetesten, som gør at man får en højere karakter, men den karakter kan du ikke bruge til ret meget. Gode læsefærdigheder kan du derimod drage  nytte af gennem hele din studietid. Mit bedste råd til dig er at finde en serie af bøger, som du kan fordybe dig i. Hvis du læser nok, bliver du også bedre til at stave. 


Svar #4
30. september 2017 af tilfældigtperson (Slettet)

Jeg skal nok prøve at bruge rådene. Tak for svarene. 


Brugbart svar (1)

Svar #5
30. september 2017 af Stygotius

Prøv om du kan få nogen (en lærer eller en forælder eller en der er god til dansk) til at rette nogle stile  som du skriver til ham eller hende og også til at kommentere dine fejl.

Desuden: Læs så  mange bøger og aviser du kan overkomme. 

....og  lad så være med at tro at  "i forhold til"  kan  bruges om alt muligt mellem himmel og jord.  Det kan det ikke, og det er meget dårligt dansk.


Skriv et svar til: Hvordan skal jeg forbedre mig i dansk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.