Matematik
Bestem funktionsværdien
Nogle der har en formel til at finde en funktionsværdi?? eller hvordan gør jeg det?
Svar #1
08. oktober 2017 af Mathias7878
Funktionsværdien er den værdi af din funktion f(x), når du indsætter et vilkårligt x ind i din funktion. Hvilken værdi af x, skal du indsætte?
Svar #2
08. oktober 2017 af StoreNord
Kast en pil.

Svar #3
08. oktober 2017 af MCBH93 (Slettet)
#1Funktionsværdien er den værdi af din funktion f(x), når du indsætter et vilkårligt x ind i din funktion. Hvilken værdi af x, skal du indsætte?
Er det min Tx og Ty du mener? Jeg kan umiddelbart ikke lige se hvad det er for en x-værdi..
Svar #5
Du har din funktion f(x) = 0.5x^2-2x+1.5
Funktionsværdien er den værdi af f(x), du får, når du indsætter en vilkårlig værdi af x
Hvis du nu skulle finde funktionsværdien, når du indsætter x=2 ind i f(x) får du
Dvs. funktionsværdien af f(x), når x=2, er -1.5
Giver det mening?
Svar #6
08. oktober 2017 af MCBH93 (Slettet)
#5Du har din funktion f(x) = 0.5x^2-2x+1.5
Funktionsværdien er den værdi af f(x), du får, når du indsætter en vilkårlig værdi af x
Hvis du nu skulle finde funktionsværdien, når du indsætter x=2 ind i f(x) får du
Dvs. funktionsværdien af f(x), når x=2, er -1.5
Giver det mening?
ja, det forstår jeg godt, jeg er bare i tvivl hvad søren det er for en x-værdi... Der står intet i opgaven om hvad det er for en værdi, der står bare min ligning og at jeg skal finde røddere, (Tx,Ty) og funktionsværdien.. de andre er fundet, nemlig.
Svar #8
Rødderne = løsningerne til andengradsligningen, dvs. du skal løse
Så skal du nok indsætte de(n) x-værdi(er) ind i f(x), som du får
Skriv et svar til: Bestem funktionsværdien
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.