Samfundsfag

Maskeringsforbuddet (det politiske system)

12. oktober 2017 af Stjerneskud2016 - Niveau: C-niveau

Hej!    

Jeg fik til opgave at bruge den nye lov om maskeringsforbuddet som eksempel på en lovs vej gennem ”maskineriet” (det politiske system) – før det gennem de fire lovgivningsfaser: initiativ-, forberedelses-, folketings- og iværksættelses-/implementeringsfasen.

Initiativ: Liberal Alliances leder, Anders Samuelsen, fastslår, at der kommer et maskeringsforbud - populært kaldet et burkaforbud. Og Liberal Alliance vil stemme for.

Lovforberedelsesfasen: Debatter om burkaforbud. De konservative går ind for et forbud, mens Liberal Alliance er imod. Partiet er dog klar til alligevel at stemme for. Socialdemokratiet går ind for et forbud. Det er endnu ikke besluttet, hvad sanktionerne skal være, hvis nogen forbryder sig mod det kommende forbud.

Beslutningsfasen : Venstre har bestemt, at de vil sikre flertal for maskeringsforbuddet 

Implementeringsfasen : ?

Jeg ved ikke om det er rigtigt...

På forhånd mange tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. oktober 2017 af Justitia

Forkert.


Svar #2
13. oktober 2017 af Stjerneskud2016

Hvordan skal jeg lave det?

Justitia


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. oktober 2017 af Justitia

Jeg googlede.... Det tog mig 5 sekunder at finde svaret, hvorfor jeg ikke er i tvivl om, at du ligeledes kan finde svaret.


Skriv et svar til: Maskeringsforbuddet (det politiske system)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.