Matematik

Hjælp til K_L = K_K^n plus S=B*K kvartal

14. november 2017 af LauraHF1G - Niveau: C-niveau

Hej!

Jeg har fået en lille projkt opgave inden for matematikfaget! Er stadig sådan lidt lost over tingene.. opgaven handler at jeg skal forestille mig, at jeg låner pengene i 3 måneder uden at betale af på lånet undervejs. Det, jeg skal fokusere på i undersøgelsen, er derfor de årlige omkostninger i procent, som jeg skal omregne til, hvor meget de 10.000 vokser til på 3 måneder... 

Hele opgaven skal vi bruge funktionen F_L = F_K^n

Indtil videre har jeg renget lidt ud fra lånet fra banken.

I lånet i banken som er Nordea ligger den varbal rente på 7% og den ÅOP (de a°rlige omkostninger i procent ) er på 9,8 på 5 år. 
Jeg har først sagt F= 1 + 9,8% : 100 som bliver 1,098
Jeg ved at på et år er der 4 kvartal og i en kvartal er der 3 måneder. Så her har jeg skrevet: 
1,098 = F_K^4 som er F_K = 1,023648. 

Her kommer den lille sjove del... Jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg har regnet ud, og ved hellere ikke hvordan jeg kan se om, de 10.000 vokser på tre måneder ved, at låne fra banken. 

Der ud skal jeg også bruge de tegen, der også bruges: som er S = B * K jeg ved at S er slutværdig og K er kvartal med ved slet ikke, hvad jeg skal indtaste i dem selvom, jeg sådan set næsten har regnet den første lånetype... HJÆLP!

IK' TAGE JER AF STAVEFEJL ER ORDBLIND :D


Svar #1
14. november 2017 af LauraHF1G

Kan også sende et billede, (privat) som viser hvad jeg har beregnet, hvis det jeg har skrevet ikke giver nogle mening for jer:)

 


Skriv et svar til: Hjælp til K_L = K_K^n plus S=B*K kvartal

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.