Tysk

Tysk skriftlig

03. januar 2018 af Loise3434 - Niveau: C-niveau

Hej

Er der nogle der vil være sød og sige om ordstilling er rigtigt. Da jeg konstant får af vide fra min tysklærer at jeg har nogle fejl ved ordstilling. Altså om verbernes placering er korrekte

Ich glaube, dass Demokratie allen bekannt ist. Demokratie wird als gegeben nimmt. Der Grund dafür ist, dass Sie gleichgültig sind. Darüber hinaus haben Sie nicht  zu bemerken die Freiheit und das Recht. Demokratie ist ein System wo wir das Recht Entscheidungen zu treffen haben.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. januar 2018 af Stygotius

Ich glaube, dass Demokratie allen bekannt ist. Demokratie wird als gegeben (nimmt) hingenommen/angesehen. Der Grund dafür ist, dass (S)sie gleichgültig (sind) ist. Darüber hinaus haben Sie nicht  zu bemerken die Freiheit und das Recht???. Demokratie ist ein System wo wir das Recht darauf haben, Entscheidungen zu treffen (haben).


Svar #2
05. januar 2018 af Loise3434

Tusind tak for hjælpen
Hvis jeg skal forstå det rigtigt, der hvor du har makeret med paratens er det hvad jeg har skrevet og det uden er hvad der skal stå :)
Og der hvor du har sat spørgsmålstegn, jeg har prøvet at fomulere: Man lægger ikke mærke til den frihed og de rettigheder, man egentlig har

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. januar 2018 af Stygotius

Ja, det har du ret i. Det der står i parentes, skal slettes og det andet bruges i stedet.

Det jeg har markeret med spørgsmålstegn, giver ingen mening.

Man kunne på tysk sige:  "Man bemerkt nicht die Freiheit und die Rechte, die man eigentlich hat."  eller måske også: "Es sind uns die Freiheit und die Rechte, die man eigentlich hat, nicht bewusst"


Svar #4
05. januar 2018 af Loise3434

Mange tak

En sidste ting, jeg forstår ikke hvorfor du har rettet Sie til sie da jeg mener: de er ligeglade

Brugbart svar (0)

Svar #5
06. januar 2018 af Stygotius

Ja, men "de" er flertal og skal ikkke skrives med stort begyndelsesbogstav.

Som  på dansk skrives ordet kun  med stort når det bruges som en høflig tiltaleform (De)


Skriv et svar til: Tysk skriftlig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.