Generelt

Skal man gå 8. klasse om hvis man ikke er uddannelsesparat?

06. januar 2018 af inaktiv

Jeg blev lidt i tvil om man skulle gå 8. klasse om igen hvis man ikke var uddanelsesparat


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. januar 2018 af Mathias7878

Nej
- - -

 

 


Svar #2
06. januar 2018 af inaktiv

#1 Nej

Ok tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. januar 2018 af fosfor

Er det rigtigt at du ikke er det, eller er det en fejlbedømmelse?


Svar #4
06. januar 2018 af inaktiv

#3

Er det rigtigt at du ikke er det, eller er det en fejlbedømmelse?

Jeg ved ikke om jeg er uddannelsesparat endnu da jeg ikke har færdiggjort mine terminsprøver


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. januar 2018 af Anders521

Tror du det ville være anderledes hvis prøverne var færdiggjorte? 


Svar #6
06. januar 2018 af inaktiv

#5

Tror du det ville være anderledes hvis prøverne var færdiggjorte? 

Hvad mener du?


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. januar 2018 af Anders521

#6

Hvis du var færdig med prøverne, ville du så være uddannelsesparat?


Svar #8
06. januar 2018 af inaktiv

#7

#6

Hvis du var færdig med prøverne, ville du så være uddannelsesparat?

Det kommer vel and på hvordan jeg klarede mig i prøverne og i timerne


Brugbart svar (0)

Svar #9
06. januar 2018 af Anders521

#8

Ikke nødvendigvis. At man klarer sig godt i prøverne og i timerne er ikke tilstrækkelig til at afgøre om man er uddannelsesparat. Det handler bl.a. også om at man er moden nok til at håndtere overgangen fra folkeskolen til f.eks. en gymnasial uddannelse.  


Brugbart svar (0)

Svar #10
06. januar 2018 af Mathias7878

Hvorvidt din "UU-vejleder" bedømer om du er uddannelsesparat eller ikke, er fuldstændig ligegyldigt. Mange af UU-vejlederne er alligevel inkompetente. Hvis det skulle ske, at du ikke erklæres uddannelsesparat sker der ingenting udover, at du skal tage en optagelsestest - såfremt du ønsker at tage en gymnasiel uddannelse.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #11
18. januar 2018 af Egofaciens

Ligesom #10 siger: 

Jeg kender også mange, der ikke blev erklæret uddannelsesparate, og som har klaret gymnasiet til perfektion. 

En pige, jeg kender rigtig godt, blev for mange år tilbage ikke erklæret uddannelsesparat til gymnasiet, men har klaret det rigtig godt, og er nu færdig med sin videregående uddannelse. Hun tog bare optagelsesprøven. 

Nogle gange handler det måske bare om, at læreren har fået et forkert indtryk af dig -> dette skal selvfølgelig ikke stoppe dig, så derfor synes jeg, at du skal undersøge mulighederne for en optagelsesprøve, hvis nu du ikke bliver erklæret uddannelsesparat, selvom du selv føler, at du er uddannelsesparat.

Held og lykke :)


Skriv et svar til: Skal man gå 8. klasse om hvis man ikke er uddannelsesparat?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.