Tysk

Tysk terminsprøve

21. januar 2018 af Elninoo - Niveau: 9. klasse

Hej allesammen, har tysk terminsprøve her i næste uge. Jeg er udmærket til tysk, ikke den allerbedste, heller ikke den dårligste. Ligger lunt på karakterne. Vil dog bare spørge om, har i nogle tips hvordan min tilgang til den skal være?
Der er en opgave, hvor der er en sætning, så er det et ord som jeg skal bøje : Eksempel: Fritid( Ordet skal være fritiden: 
Har tit problemer med den opgave i tysk?  Håber i kan hjælpe, en ung fyr. Forsat god dag. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2018 af Smut1

Det lyder som ren udenadslære, hvis der ikke står (f) bagefter. Så skal du altså vide, at "Zeit" er hunkøn, og at det er den bagerste del af ordet, der bestemmer kønnet. 

Fritiden = Die Freizeit


Svar #2
21. januar 2018 af Elninoo

Okay tak! Skal jeg nok prøve at huske. Hvad tænker du ellers jeg burde huske? Er der noget specifikt du kan hjælpe med! Forsat god aften ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. januar 2018 af Smut1

Nej desværre, jeg har aldrig været ude for en lignende prøve.


Svar #4
21. januar 2018 af Elninoo

Helt i orden, forsat god dag. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. januar 2018 af Weeke (Slettet)

Jeg tror, at den du mener er '' Sprog og Sprogbrugsdelen'', og her er hjælpemidler tilladt. Det er dog kun grammatiske oversigter og ordbøger, der må bruges.


Svar #6
22. januar 2018 af Elninoo

Ja netop Weeke, problemet ligger dog i at den øvelse, har jeg virkelig problemer med. Hvordan skal jeg få udnyttet ordbøgerne osv. Det tænker jeg dog tit på. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. januar 2018 af Weeke (Slettet)

Jeg ved i en elektronisk ordbog, så vil du kunne slå ordet hurtigt op, og finde ud af hvilken køn den tilhører.


Svar #8
22. januar 2018 af Elninoo

Okay, takker. Ellers andet du tænker.


Skriv et svar til: Tysk terminsprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.