Matematik
Vektorregning
Nogle der kan hjælpe er helt looost
Svar #1
04. februar 2018 af JulieW99
Den ene af diagonaler er længden af den vektor du får, når du lægger de to vektorer sammen, skulle jeg mene.
Vh Julie
Svar #2
04. februar 2018 af carolinahansen1234 (Slettet)
Julie kan du løse den, så du en skat ? er virkelig på bar bund, da den skal alfeveres idag
Svar #3
04. februar 2018 af ringstedLC
Du har fået hjælp:
https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1807358#1807361
Gør som foreslået, se på tegningen, tænk dig om og spørg med et konkret spørgsmål, hvis der er noget.
Svar #4
04. februar 2018 af carolinahansen1234 (Slettet)
Søde, kan stadig ikke forstå det. Er så ked af det og har taget mat A
Svar #5
Jeg vil ikke løse den for dig, nej. Slå op i din grundbog, hvordan du ligger to vektorer sammen, og hvordan du regner længden af dem. Det skulle gerne stå deri. :)
Som jeg læser det, er du nødt til at lægge vektor a sammen med vektor ct, hvor t=2, da du skal beregne længden mellem vektor a og c2.
Hvordan man lige beregner den anden diagonal ved jeg ikke. Jeg skal forsøge at finde ud af det.
Vh Julie
Svar #6
Jeg vil råde dig til at tegne de to vektorer. Regn, tegn, gæt. Det er en god huskeregel. Hvad angår vektorer kan du meget ofte tegne dig ud af situationen, hvis ikke du kan regne den.
Vh Julie
Svar #8
Ud fra tegningen kan du se, at den anden diagonal kan regnes, hvis du lægger vektor a sammen med vektor -c2. Det er nemlig den modsatte vektor af c. Se tegningen:

vektor u svarer til vektor -c2, og vektor v er vektor a + vektor -c2
Vh Julie
Svar #9
Så kan du vidst heller ikke ligefrem hjælpes mere ud af situationen.
Vh Julie
Svar #10
04. februar 2018 af MatHFlærer

Du har din vektor
I opgaven står der så indsæt
, hvad får du??
Dernæst kan du undersøge længden af den korteste diagonal ved:
Hvilken er kortest af ovenstående????
NB: Her er længden af en vektor generelt:
Svar #12
Hvis du virkelig stadig ikke forstår det, så tag en snak med din lærer. Du kan ikke hjælpes mere på vej end det der. :)
Aflever det du kan finde ud af, og hvis du ikke kan finde ud af det, må du jo være ærlig omkring det. Så kan din lærer give dig bedst muligt hjælp.
Vh Julie
Skriv et svar til: Vektorregning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.