Almen studieforberedelse (AT)

HJÆLP TIL EMNE OG VALG AF FAG (AT 2018)

08. februar 2018 af MathildeAndersen1 (Slettet)

Hej, står og skal aflevere emne og fag i morgen til AT-2018 eksamen. Jeg har læst og fået vejledning, men er ikke blevet et hak klogere... Årets emne er "Alternativer" og jeg har valgt opgave B der lyder:


Opgave B
Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor det centrale er forskellen mellem en fremherskende opfattelse eller praksis og et alternativ. Du skal vurdere, i hvilken grad alternativet har ført til eller kan føre til ændringer og diskutere konsekvenserne af alternativet. 
Du skal anvende viden og metoder fra to fag til besvarelse af opgaven. Metoderne skal være forskellige, og det ene fag skal være på mindst B-niveau. 

 

- Er der en venlig sjæl derude, som kan komme med ideer af emne og 2 fag ?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2018 af guuoo2

Opgaveteksten minder mig om følgende afsnit fra denne side

Fourier methods are named after Joseph Fourier, a French mathematician and physicist that lived from 1768 to 1830.  He pioneered the use of sinusoids for representing arbitrary functions.  An important problem of his day was understanding heat flow. Heat flow is governed by a partial differential equation called the heat equation. Fourier developed a technique for solving partial differential equations that assumed the solution was given by a weighted sum of harmonically related sinusoids.  This work was controversial at the time and initially rejected by Lagrange, Laplace, and Legendre.  Fourier persisted with his approach and his methods are now widely used in mathematics, science, and, of course, signal processing


Skriv et svar til: HJÆLP TIL EMNE OG VALG AF FAG (AT 2018)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.