Matematik

anvende excel

09. februar 2018 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej min lærer har skrevet: I’m not sure what you mean by “the calculator in Excel”. If you type a formula in a cell in Excel, Excel will calculate and display the result of that formula in that cell you are allowed to do this during the exam.

Må jeg godt bruge Excel til at udregne 2*10? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2018 af StoreNord

Ja. Jeg forventer endda, at man får højere karakter for at anvende Excell's regnekraft som den er beregnet til. Ellers kunne man jo lige så godt bruge Word (uden Word-math). Eller blyant!

Din lærer skriver jo også:     "You are allowed to do this "

Svar #2
09. februar 2018 af Mie12345678 (Slettet)

så det er okay hvis excel regner selv ud 12*13 uden du gør selv? 

Brugbart svar (0)

Svar #3

Ja. Og mange lærere vil gerne have, at man i cellen ved siden af skriver kode-udtrykket
for eksempel:
Skærmbillede fra 2018-02-09 20-08-03.png
uden ligheds-tegnet.

Brugbart svar (0)

Svar #4
09. februar 2018 af hesch (Slettet)

#1:  Excel har ingen regnekraft, det har assemblerkode.    :)

Svar #5

når jeg indsæt ligning i excel så kan excel ikke beregne dette her styk ud 12*3, hvorfor kan den ikke?

Brugbart svar (0)

Svar #6

Måske fordi du ikke har klikket på lighedstegnet.

Svar #7

altså nej skriver =1*2=2 

Men hvis jeg trykker indsæt ligning og derefter trykker lig med så gider den ikke. 

Brugbart svar (0)

Svar #8
09. februar 2018 af AngelOneOne

Hej,

Hvis du vil anvende Excel til at beregne f.eks. 12*3, skal du fortælle Excel at det er et regnestykke. Det gør du ved at skrive "=12*3" (uden anførselstegn) i cellen. Så regner Excel 12*3 ud og skriver resultatet i cellen.

Hvis du f.eks. vil have Excel til at regne summen af tal ud (lad os side i kolonne A1 til og med A15), kan du i cellen A16 skrive "=SUM(A1:A15)" (uden anførselstegn) og så giver den dig summen af de 15 kolonner.

Hvis du stiller dig i en celle og trykker på fx knappen oppe over kolonnebogstaverne, kommer der et skærmbillede frem, hvor du kan opsætte et væld af formler, som Excel så kan regne forskellige ting ud fra.

/Angel

- - -

/Angel

"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Brugbart svar (0)

Svar #9

Til denne opgave er det ikke nødvendigt at bruge funktioner.

På billedet i Svar #3 kan du se et summations-tegn. Det skal du ikke bruge, men lige til højre for det er der for det meste et lighedstegn. Du skal klikke i resultat-cellen, derefter på en faktor-celle, taste et gange-tegn, klikke på den anden faktor-celle og trykke på "Enter".

Skriv et svar til: anvende excel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.