Matematik

Reducering

10. februar 2018 af MT2001 - Niveau: C-niveau

Hej

Jeg har en aflevering for, hvor jeg skal reducere nogle udtryk (de er vedhæftet). Nogle forklaringer på hvorfor og hvordan i gør hvad i gør, kunne være meget godt.

Tak på forhånd!

Vedhæftet fil: Reducering.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
10. februar 2018 af Mathias7878

Hvis du går ind på symbolab.com og skriver de forskellige udtryk ind, viser den dig, hvordan dine forskellige udtryk skal reduceres med mellemregninger:

1)

https://www.symbolab.com/solver/step-by-step/%5Cfrac%7B%5Cleft(1%2B9b%5E%7B2%7D%2B6b%5Cright)%5Ccdot%5Cleft(1-9b%5E%7B2%7D%5Cright)%7D%7B%5Cleft(1%2B3b%5Cright)%5E%7B3%7D%7D

- - -

 

 


Svar #2
10. februar 2018 af MT2001

Mange tak!


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2018 af MatHFlærer

Hej #0. Det #1 skriver er et ganske glimrende værktøj, til netop disse opgaver. Hvis jeg var dig, så vil jeg lige se hvordan symbolab løser sådan et problem. Kør et par igennem og se hvad der sker. Dernæst, prøv at læs den måde den gør det på, og reducer så resten pr. håndkraft (hvis mulig, har ikke set dokumentet). Kontroller så vha symbolab. Det vil hjælpe dig meget :)

God weekend til #0 og #1

Svar #4
10. februar 2018 af MT2001

Jo, det havde jeg også tænkt mig at gøre, men mange tak for forslaget og god weekend!


Skriv et svar til: Reducering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.