Studievejledning

kvote 2 medicin- fra bioanalytiker

15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

Hej

Håber nogen herinde kan hjælpe mig, da jeg er desperat efter at læse til medicin.

Jeg er bioanalytiker studerende og jeg mangler næsten et år. 

Jeg har gennem uddannelsen haft en del praktik på hospitaler, hvor jeg bl.a. har arbejdet med læger. Jeg fandt jobbet som læge RET spændende, da man har så meget viden i forhold til bioanaytiker, så går man ikke i dybde med tingene. Til gengæld har jeg samlet en del ETC point

Mit snit fra gymnasiet er slet ikke høj, da jeg ikke havde planer om at læse til en høj videregående uddannelse

Kunne godt bruge råd og evt hjælp til en kvote 2 

på forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. februar 2018 af Moderatoren

Hvilke råd og hvilken hjælp har du brug for? Universiteterne har normalt skrevet hvad de lægger vægt på i en kvote 2 ansøgning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. februar 2018 af Moderatoren


Svar #3
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

#1

Hvilke råd og hvilken hjælp har du brug for? Universiteterne har normalt skrevet hvad de lægger vægt på i en kvote 2 ansøgning.

Tak for det Jeppe, men mine udfodringer omhandler det, at jeg ikke er særlig god til at formulere mig korrekt, og dermed skrive en god ansøgning

Så mit spørgsmål er, om der mulighed for at man kan få hjælp til at skrive sådan en ansøgning?

på forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. februar 2018 af Anders521


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. februar 2018 af Egofaciens

Der er en gruppe på Facebook, der hedder "Medicin kvote 2 på KU". Jeg kan sende dig et link, hvis det er, at du ikke kan finde den. 

Der er mange forskellige ting, der gælder. Jeg tror, at det er vildt godt, at du har så meget relevant erfaring fra uddannelse, og at du har arbejdet med læger og generelt beskæftiget dig indenfor den medicinske verden. Noget der også kan hjælpe ville være et udlandsophold, hvor du har lavet frivilligt arbejde.