Studievejledning

kvote 2 medicin- fra bioanalytiker

15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

Hej

Håber nogen herinde kan hjælpe mig, da jeg er desperat efter at læse til medicin.

Jeg er bioanalytiker studerende og jeg mangler næsten et år. 

Jeg har gennem uddannelsen haft en del praktik på hospitaler, hvor jeg bl.a. har arbejdet med læger. Jeg fandt jobbet som læge RET spændende, da man har så meget viden i forhold til bioanaytiker, så går man ikke i dybde med tingene. Til gengæld har jeg samlet en del ETC point

Mit snit fra gymnasiet er slet ikke høj, da jeg ikke havde planer om at læse til en høj videregående uddannelse

Kunne godt bruge råd og evt hjælp til en kvote 2 

på forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. februar 2018 af Moderatoren

Hvilke råd og hvilken hjælp har du brug for? Universiteterne har normalt skrevet hvad de lægger vægt på i en kvote 2 ansøgning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. februar 2018 af Moderatoren


Svar #3
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

#1

Hvilke råd og hvilken hjælp har du brug for? Universiteterne har normalt skrevet hvad de lægger vægt på i en kvote 2 ansøgning.

Tak for det Jeppe, men mine udfodringer omhandler det, at jeg ikke er særlig god til at formulere mig korrekt, og dermed skrive en god ansøgning

Så mit spørgsmål er, om der mulighed for at man kan få hjælp til at skrive sådan en ansøgning?

på forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. februar 2018 af Anders521


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. februar 2018 af Egofaciens

Der er en gruppe på Facebook, der hedder "Medicin kvote 2 på KU". Jeg kan sende dig et link, hvis det er, at du ikke kan finde den. 

Der er mange forskellige ting, der gælder. Jeg tror, at det er vildt godt, at du har så meget relevant erfaring fra uddannelse, og at du har arbejdet med læger og generelt beskæftiget dig indenfor den medicinske verden. Noget der også kan hjælpe ville være et udlandsophold, hvor du har lavet frivilligt arbejde. 

På gruppen jeg nævnte før, holder de en workshop på københavns universitet, hvor man kan få hjælp til at skrive sin kvote 2-ansøgning! 

Ellers søg ind på Odense og Århus. Der kigger de ikke på snit eller relevant arbejde eller noget andet end optagelsesprøven, vidst nok. Og man skal også til samtale, hvis man kommer videre.

Held og lykke!


Svar #6
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

Jeg står lidt i en situationen hvor jeg er i slutning af min uddannelse
Dvs jeg ikke har tid til et udlandsophold
Så det er det første problem
Og det andet problem er, at der nu er kommer uddannelsesloft
Så jeg kan slet ikke vente med at tage i udlandet da jeg SKAL søge her til maj
Så ved du hvor vigtig det er at have noget frivilligt arbejde i udlandet
Og evt om frivilligt arbejde i dk også vil være lige så fin

Forhånd tak

Brugbart svar (0)

Svar #7
15. februar 2018 af Egofaciens

Det forstår jeg godt! 

Der er vidst noget om, at du kan lade være med at møde op til en eksamen, så du dermed mangler din sidste eksamen.

Har du Facebook? Så søg på gruppen "Medicin kvote 2" 

Skal du søge ind på Københavns Universitet, eller?

Er fristen for kvote 2 ikke d. 15 marts? 


Brugbart svar (1)

Svar #8
15. februar 2018 af Egofaciens

Jeg tror også frivilligt arbejde i DK ville være helt fint. Jeg ved dog ikke hvad de præcist bedømmer på, men jeg har hørt, at man er rigtig langt, hvis man har været i gang med en relevant bachelor - ligesom du jo har.

Du kan søge ind på KU, Aarhus og Syddansk universitet i Odense. 

Ved Aarhus og Syddansk universitet skal man igennem en UNI-test. 

På Københavns kan man nemlig sende den der kvote 2-ansøgning hvor de har nogle forskellige kriterier de bedømmer efter.


Svar #9
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

Ja mange fra min studie vælger ikke at tage op til bachelorer eksamen pga uddannelsesloft
Men jeg synes at det er en stor risiko at tage, da chancen er stor for ikke at blive optaget gennem kvote to
Og så skal man ligesom starte om med bacheloren

Men ja, jeg søger på det på facebook
Tak igen:)

Brugbart svar (0)

Svar #10
15. februar 2018 af Egofaciens

Det var så lidt! Mange gange held og lykke med det, jeg tror på, at du nok skal komme ind, hvis du virkelig gerne vil det :)


Svar #11
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

#10
Det var så lidt! Mange gange held og lykke med det, jeg tror på, at du nok skal komme ind, hvis du virkelig gerne vil det :)

Tak! Det varmer meget at du siger det

Svar #12
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

#7
Det forstår jeg godt! 

Der er vidst noget om, at du kan lade være med at møde op til en eksamen, så du dermed mangler din sidste eksamen.

Har du Facebook? Så søg på gruppen "Medicin kvote 2" 

Skal du søge ind på Københavns Universitet, eller?



Er fristen for kvote 2 ikke d. 15 marts?
Ikke for dem der allerede er igang med en uddannelse og man så gerne vil skifte
Så er det 1 maj:)

Brugbart svar (0)

Svar #13
15. februar 2018 af Egofaciens

Okay, super!


Brugbart svar (0)

Svar #14
15. februar 2018 af guzbak

Læs om kvote 2 kriterierne på KU's hjemmeside, skriv en god motiveret ansøgning og håb på det bedste :)

Ps. er du sikker på det med fristen d. 1. maj? Det har jeg aldrig hørt om. Du burde nok dobbelttjekke så du ikke misser deadline 15. marts. Har du evt. en kilde på det?

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #15
15. februar 2018 af Ukendt12344 (Slettet)

#14
Læs om kvote 2 kriterierne på KU's hjemmeside, skriv en god motiveret ansøgning og håb på det bedste :)



Ps. er du sikker på det med fristen d. 1. maj? Det har jeg aldrig hørt om. Du burde nok dobbelttjekke så du ikke misser deadline 15. marts. Har du evt. en kilde på det?

http://studier.ku.dk/bachelor/medicin/adgangskrav-og-optagelse/tidligere-optaget-paa-uddannelse/
Værsgo:)

Brugbart svar (0)

Svar #16
16. februar 2018 af guzbak

Har du da læst medicin tidligere? Genindskrivning betyder at du har læst medicin, du så dropper ud, og nu vil søge optagelse igen. :)

Jeg er 99 % sikker på at du skal søge optagelse, som alle andre d. 15. marts.
Men ellers kan du kontakte studievejledningen på SUND og få det bekræftet/afkræftet:

 http://sund.ku.dk/uddannelse/vejledning-information/

Pøj pøj med det!

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #17
03. marts 2018 af guzbak

Fik du afklaret det? :)

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #18
14. marts 2018 af sidneyleee (Slettet)

Hej er i gang med at lave en ansøgning til kvote 2 som bioanalytiker er der nogen herine der kan hjælpe eller har en ansøgning man kan kigge efter ? Det haster

Skriv et svar til: kvote 2 medicin- fra bioanalytiker

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.