Dansk

Forklar sætningen

15. februar 2018 af Gym23 - Niveau: A-niveau

Hej

Nogen som har tid til, at forklare og argumentere hvad dette citat fortæller? 

"Vores udfordring som generation er, at vi er født i et smørhul. Selvfølgelig er det langt sværere at acceptere, at noget bliver taget fra os, end det er, at noget bliver givet til os".


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. februar 2018 af mathon

Vores udfordring som generation er, at vi er født i et ualmindelig velforsynet samfund med usædvanligt mange goder. Udfordringen ligger i at undgå at blive en evigt "forfordelt fuldtidsbrokker".


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. februar 2018 af Smut1

#0 Hvad er det, du er i tvivl om? 

Smørhul = http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sm%C3%B8rhul


Svar #3
15. februar 2018 af Gym23

Jeg er igang med at skrive et essay, hvor jeg skal tage udgangspunktet i teksten "Ungdommen i dag er en generation af brokkehoveder". Jeg har så valgt, at nævne dette citat i mit essay, men jeg er meget usikker på hvordan jeg skal forklare det i mit essay, samt hvordan jeg kan argumentere/vudere det til dagens Danmark. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
15. februar 2018 af Smut1

Du kan skrive om, hvorvidt ældre generationer altid har syntes, at den yngre generation er nolge umulige brokkehoveder, og om det danner grundlag for at omtale ”umulighederne” som de rene forestillinger i et relativt perspektiv.


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. februar 2018 af Stygotius

Hvad er det du ikke forstår i dette citat???  Det er dog skrevet på et letforståeligt dansk.

Indholdet kan gengives ganske kort:   "De unge af i dag er fokælede og krævende."


Skriv et svar til: Forklar sætningen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.