Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

02 i SRP-karakter. Klage eller tage 3.g om?

26. februar 2018 af Stræbende

Hej Studieportalen

Det skal siges at jeg går på HTX og SRP kun tager en uge at skrive på her. Når, jeg fik kun 02 og kom det lidt som et chok da jeg havde regnet med mere.

Jeg har haft en samtale med min lærer og han sagde at jeg har chance for at klage over bedømmelsen, hvis jeg vil. Ved nogle af jer hvad man skal gøre/skrive for at have en god chance. Jeg ved godt det er et sats at klage da man kan risikerer at få en lavere karakter, men i mit tilfælde tør jeg godt tage chancen, da jeg er ret sikker på at jeg ikke har skrevet en opgave til dumpekarakter!

Har nogen af jer erfaring med at klage over SRP karakter så skriv endelig. Jeg fik min karakter i går, og jeg har overvejet at tage 3.g om, idet jeg rigtig gerne vil ind på medicinstudiet. Den SRP-karakter vil ødelægge hele mit gennemsnit. Jeg sidder ellers med mange 12 og 10 taller lige nu, men jeg har beregnet mit gennemsnit og det er faldet meget. Mit humor har også været faldende i 3.g, og jeg tror det kommer til at smitte af på resten af de karakter jeg skal have i 3., hvis jeg fortsætter. Hvor stor en chance er der for at komme igennem kvote 2, fordi jeg har ingen jobserfaring og jeg føler det er et stort sats at tage kvote 2.

Hvad skal jeg gøre? Jeg har længe haft mistanke om at jeg måske har depression. Jeg overvejer stærkt at droppe ud, hvilket måske lyder dumt, da jeg jo er tæt på at være færdig. Men samtidig føler jeg bare ikke at jeg kan overskue det mere. Jeg er bagud med afleveringer og har lige afleveret en rigtig dårlig SRP. Jeg får virkelig dårlig samvittighed over det, fordi jeg har ikke noget arbejde, eller hobbyer, så det burde ikke være så svært at klare sig i skolen. Generelt er jeg bare nedtrykt, træt uden grund, ingen motivation, uoverskuelig hverdag o.s.v. Jeg føler at jeg er gået fra at være en social og glad dreng, til en mindre social og mindre glad dreng på meget kort tid. Og netop da vi skulle til at skrive SRP kulminerede min verden nærmest.

Jeg vedhæfter min opgave i .pdf format hvis nogen af jer har lyst til at tage et kig og komme med jeres mening.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2018 af Carlacarla (Slettet)

Hvis det er depression du døjer med, kan du sagtens tage et år fri fra skole, hvor du tager til et andet land i f.eks. et halvt år og så har mulighed for at slappe af i resten af året - du kunne også tage væk i et helt år. Pointen er bare, at du muligvis har brug for noget tid væk fra skolen, da det lyder som om, at du har haft meget at tænke på i det sidste stykke tid. Derefter har du self. muligheden for at tage 3.g. om igen, hvis det er det du vil istedet for at droppe helt ud. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. februar 2018 af Anders521

Det kan måske være go' ide at starte få en skriflig opbakning fra din lærers fagfæller mht. at klage.


Skriv et svar til: 02 i SRP-karakter. Klage eller tage 3.g om?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.