Engelsk

Bedre til..?

27. februar 2018 af SabrinaAG (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej med jer!

Jeg skriver, fordi jeg vil have tips, tricks og råd til at blive endnu bedre til engelsk. Altså, mit engelsk er ikke så slemt. Jeg får primært 7 og 10-taller, men jeg vil gerne være endnu bedre. Jeg føler, jeg hele tiden tænker, før jeg snakker. Jeg bliver ofte forvirret, og jeg siger også hele tiden lyde som "ehhhh" og "ehmmmm".

Jeg vil snakke flydende engelsk, som jeg snakker dansk. Har I nogle tips & tricks? 

På forhånd tak :)

Mvh. Sabrina

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. februar 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Læs engelskbøger!! Hele tiden, skriv engelsk, snak engelsk derhjemme. Gør det til en vant ting. Gør MEGET mere ud af dine engelsk afleveringer, udfordr dig selv. Se evt. engelske serier. 

Men det kan ikke undervurderes at læsning hjælper så meget. Du skal bare huske at slå ord op, du ikke kender og evt. skrive dem ned et sted

Svar #2
27. februar 2018 af SabrinaAG (Slettet)

Tak for de gode råd, men jeg tænker mere på, om hvordan jeg kan blive bedre til at snakke det. Jeg ser mange serier, jeg læser meget, min læsning er i top. Min lærer har flere gange fortalt mig det, men når jeg skal snakke i frit slag, bliver jeg tit forvirret. Det er ikke fordi jeg siger: "I are happy". Det er mere, hvor jeg fx skal improvisere til en fremlæggelse.

Så konklusion: Kender du evt. nogle apps, hjemmesider, ting, hvor man kan blive bedre til at snakke engelsk som hvis det var ens modersmål? :)

Mvh. Sabrina

Brugbart svar (0)

Svar #3

Hmm. Altså jeg tænker bare, at man bliver bedre og mere sikker ved at snakke engelsk, hvis man er god skriftligt også? 

Umiddelbart kender jeg ikke nogen apps. Måske duolingo? Min erfaring viser dog, at så snart man har det skriftlige helt på plads, bliver man ikke længere usikker eller tænker "øøøh", når man skal snakke ved f.eks. en fremlæggelse. Du udvider nemlig dit ordforråd, og derfor vil din hjerne ikke nå at tænke "øøhhh, hvad skal jeg sige her", men det hele bliver meget mere flydende.  

Du kunne evt. overveje at få dig en mentor? Så kan f.eks. udtale øves og dét at snakke sproget vil blive en mere vant ting at gøre for dig :)

Svar #4

Okii, tusind tak. Jeg ved ikke med en mentor. Men altså, mit skriftlige arbejde ligger på "et stabilt 12-tal" i følge min lærer og jeg er virkelig god til det skriftlige. Det er bare det mundtligeeeeeee....!! ://

Ja, I know. Er virkelig besværlig, men jeg synes også selv, jeg er besværlig, så det er derfor jeg spørger om råd herinde hahahaha

Men tak for hjælpen alligevel ;)

Brugbart svar (0)

Svar #5

Det er ikke fordi, du er besværlig :-) Jeg synes bare tit, at mundtligt hænger sammen med det skriftlige - MEN jeg kan dog også genkende, at man nogle gange bliver lidt forvirret ved at snakke engelsk, selvom man skriver rigtig godt. Men jeg tror simpelthen bare, at det eneste du kan gøre er at blive ved med at øve det skriftlige, og så prøve at snakke engelsk til dig selv fx. Marker dig så meget, som du nu kan i skolen - det bliver man også bedre af.

Spørg evt. din lærer om "tips og tricks"! 

Jeg kender desværre ikke rigtig nogle apps, men jeg synes da, du skal overveje en mentor, hvis det ligenu føles som om, at det ikke er noget, du kan "klare" selv - eller som du selv nævner, hvis du gerne vil opnå så gode kundskaber i engelsk, at du skal kunne snakke sproget, som hvis det var dit modersmål! :) 

Svar #6

Bliv min mentor så! Ej, joker bare :D Men jeg ved bare ikke hvordan jeg får fat i en mentor. 

Men tusind tak alligevel. Er taknemmelig for at du overhovedet gad at spilde din tid på lille mig. Værdsætter det, men ja, jeg er lidt for desperat. Måske skulle jeg bare lade det komme af sig selv? Altså, 7 og 10 er da ikke slemt, vel? :D Det er da gooodt. Men ja, tak tak tak tak igen. Og undskyld jeg har brugt din tid. Håber du tilgiver ;)

Brugbart svar (0)

Svar #7
28. februar 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Hahah :) Du kan søge overalt på google, også kommer der uden tvivl noget frem! 

Det er også helt i orden at være desperat, når det kommer til skole. Det skal man være!

Jeg ville ikke anbefale dig at "lade det komme af sig selv" - 7/10 er ikke slemt, nej, men det kommer SÅ meget an på hvad du vil efter gymnasiet :)

Og det var så lidt!!! 

Brugbart svar (0)

Svar #8
28. februar 2018 af Mathian

Sprog er ikke kun grammatik, men også betydning og mening. Forsøg at bliv bedre til, hvad faget også handler om, nemlig analyse og fortolkning, samt litteraturhistorie. Hvis du f.eks. vil holde et oplæg om Charles Dickens, og du intet aner om ham, jo så vil du stamme. Med hvis du derimod ved en hel masse om hans litteratur, og er stærk i din analyse og fortolkning, så vil trygheden og "det flydende" også komme deraf. Så ved du lige præcis hvilket sprog du skal bruge til at beskrive og forklare, og hvilke ord. 

Brugbart svar (0)

Svar #9

blive*

Brugbart svar (0)

Svar #10

du skal anvende*

Brugbart svar (0)

Svar #11

Det er godt at tænke før du taler. Hvis dine tanker er velstruktureret og forberedte på forhånd, så vil du også udtrykke dig hurtigere og mere intellektuelt. 

Svar #12
28. februar 2018 af SabrinaAG (Slettet)

Tusind tak, jeg vil tage dit råd til mig :))

Skriv et svar til: Bedre til..?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.