Studievalg og videregående studie

Hvad menes der med det her?

03. marts 2018 af jjust12 (Slettet)

Husk at uploade og tilknytte dokumentation her eller under fanen "Bilag". Uploader du bilag under fanen ”Bilag, skal du tilknytte det uploadede bilag til den søgte uddannelse ved at markere med flueben ud for den enkelte uddannelse. Giv filen et relevant navn.

Altså der står allerede det eksamner jeg har været op til indtil videre og hvilken type uddanelse det er, så hvorfor skal jeg alligevel oplad et bilag? Eller har jeg misforstået det?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. marts 2018 af PSXL

Hvis du ikke har nogle bilag,  skal du ikke uploade nogle. Hvis du fx har taget enkeltfag, og de ikke står inde på dit eksamensbevis, skal du vedhæfte bilag. Eller bekræftelse på at du deltager i faget, hvis du først afslutter det inden sommerferien, det skulle jeg selv. Så kan du optages betinget. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. marts 2018 af guzbak

Bilag er fx til kvote 2 ansøgere, som ønsker at vedlægge arbejdserklæring, bevist for udlandsophold osv. Hvis du ikke har nogle bilag, behøver du ikke uploade noget der.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
03. marts 2018 af jjust12 (Slettet)

På SDU's hjemmeside står der at man skal have et eksamensgennemsnit på mindst 6,0 uden hurtigstartsbonus (1,08 bonus) efter 7-trins-skalaen  fra ens adgangsgivende eksamen, for at blive inviteret til optagelsesprøven. Men jeg skal først op til eksamener til sommer, betyder det at jeg ikke kan deltage i optagelsesprøven?


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. marts 2018 af guzbak

Alle kvote 2 ansøgere bliver inviteret til test den 7. og 8 april, uanset om de opfylder adgangskravene eller ej. Det gælder også for de fagspecifikke test der afholdes samme dag som uniTEST. Det betyder, at testresultatet fra de tests der ligger den 7. og 8. april kun er gyldigt, såfremt du opfylder adgangskravene (eller kan supplere dig til at opfylde adgangskravene).

https://www.sdu.dk/da/uddannelse/bachelor/kvote_1_og_2/testbaseret_optag_kvote2

Som jeg forstår det, kan man tilbydes et betinget optag, indtil du kan dokumentere at du opfylder alle adgangskrav. Ligesom når man fx supplerer fag op til en uddannelse over sommeren, som man allerede har søgt ind på.

Jeg ville dog prøve at kontakte studievejledningen på SDU.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. marts 2018 af PSXL

#4 Det er også sådan, jeg har forstået det, da jeg selv søgte i sin tid.


Svar #6
03. marts 2018 af jjust12 (Slettet)

Tak for svaret guzbak!

PSXL kom du ind på uddanelsen ?


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. marts 2018 af PSXL

#6 Ja, det gjorde jeg, men efter 4. forsøg. Jeg søgte ind via kvote 2 (og også kvote 1 automatisk).
 


Skriv et svar til: Hvad menes der med det her?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.