Tysk

Hjælp = En kort oversættelse

04. marts 2018 af Matematik10 - Niveau: 8. klasse

Hej kære brugere :)

Jeg står med en tysk tekst, hvor jeg ikke kan komme videre. Jeg skal oversætte denne danske sætning, men hvergang jeg prøver, synes jeg det lyder forkert. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig, så jeg kan komme videre. Tak på forhånd :) 

"Jeg tror, at de måske er blevet fjender, fordi venindens mor vil, at han fortæller hende sandheden. Jeg mener, at manden har ødelagt det gode forhold. "


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2018 af Stygotius

Hvor er dit eget forslag, og hvad er dit problem???


Svar #2
04. marts 2018 af Matematik10

"Ich denke, sie könnten Feinde geworden sein, weil die Mutter des Mädchens will, dass er ihr die Wahrheit sagt. Ich denke, der Mann hat die gute Beziehung gebrochen."

Her er mit eget forslag til oversættelsen 


Svar #3
04. marts 2018 af Matematik10

Er der en der kan hjælpe mig? og evt forklare hvad jeg har gjort forkert, hvis der er en fejl? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
04. marts 2018 af Stygotius

Mit forslag ville være:

"Ich (denke) glaube, sie (könnten Feinde geworden sein) haben sich vielleicht zerstritten, weil die Mutter des Mädchens will, dass er ihr die Wahrheit sagt. (Ich denke,)Meiner Meinung  nach hat der Mann (hat) die gute Beziehung (gebrochen) zerstört/kaputt gemacht."


Svar #5
05. marts 2018 af Matematik10

Danke Schön 


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. marts 2018 af Stygotius

-Gern geschehen


Skriv et svar til: Hjælp = En kort oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.