Kemi

Kemi

18. marts 2018 af Danait - Niveau: C-niveau
Hej jeg hedder Danait jeg sidder med en opgave som jeg ikke rigtig kan finde ud af.
Spørgersmål er= Forklar hvad der sker når en ionforbindelser opløses i van?

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. marts 2018 af 1Help1

Dette link kan måske hjælpe dig med dit spørgsmål. :)

https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=673882


Svar #2
18. marts 2018 af Danait

Hej jeg kan desværre ikke se det linke som i har sendt det. Kan i IKEA bare skrive svarene som tekst

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. marts 2018 af 1Help1

En person havde stillet dette spørgsmål:

Hey derude,

Har lige et spørgsmål.
Hvorfor kan ionforbindelser opløses i vand?

På forhånd taaaak .. :D

Så havde en anden person svaret dette:
Hej, de fleste ion-forbindelser kan opløses i vand fordi de er meget polære, den egentlige forskel på stofferne er elektronegativiteten, hvis den er over 1,7-8 stykker på er det en ion opløsning hvilket resulterer i at det ene stof permanent tiltrækker de delte elektroner. 

Således kan polære forbindelser som vand opløse de fleste men ikke alle ion-forbindelser. 

Vandets struktur gør at det har en minus og plus del som kan binde sig til ion-forbindelsernes plusser og minusser. der skal ofte flere vandmolekyler til at opløse en enkelt binding da der skal vejes op for den stærkere binding i ion-forbindelserne. 
Derfor varierer opløsligheden af et salt med styrken af bindingen i ion-forbindelsen.
 

Håber dette kunne i det mindste hjælpe. :)


Svar #4
18. marts 2018 af Danait

Spørgersmålet hedder hvad der sker når en ionforbindelser opløses i vand?

Svar #5
18. marts 2018 af Danait

Håber nogle kan give mig konkrete svar til spørgersmålet?

Brugbart svar (0)

Svar #6
18. marts 2018 af 1Help1

Har i hvert fald prøvet at hjælpe, men undskyld hvis det ikke var det svar, du ledte efter. :)


Skriv et svar til: Kemi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.