Studievalg og videregående studie

Hvor meget kan man regne med at snittet vil stige ?

22. april 2018 af Uffooo

Hej :)

Jeg vil gerne søge ind på jura, og nuværende snit, altså snit fra 2017, ligger på 9.3. Hvor sandsynligt er det at snittet vil stige til 9.7 i 2018? Standby plads på jura lå på 9.1 i 2017, hvor sandsynligt er det at man kan få en standby plads i 2018 med et snit på 9.4?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. april 2018 af Justitia

Kommer an på, hvor det er henne.


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. april 2018 af guzbak

Det kan man ikke vide :-) men du har da en reel chance, frem for hvis du fx havde et snit på 6.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
23. april 2018 af Uffooo

#1

Kommer an på, hvor det er henne.

Det er i Aalborg


Svar #4
23. april 2018 af Uffooo

Jeg har kigget på snittet fra 2013-2017, og den har ikke steget mere end 0.3 altså per år. ( det har varriert fra år til år, og så var der også et år hvor det faldt med 0.1) Det er mit drømmestudie, og jeg har ikke noget imod at droppe ud af gym, og så tage et år om, for jeg meget bekymret om jeg har en chance eller ej. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. april 2018 af Justitia

Så kan du ikke gøre mere #4.
 


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. april 2018 af Køb (Slettet)

Du kan ikke rigtig gøre noget ud over, at søge ind og håbe på det bedste. Det kommer an på hvor mange der søger ind i år. Hvis der er flere der søger ind i år end sidste år, så vil snittet stige, hvis andet vil den falde. Du kan altid søge standby ved siden af, men der er risiko ved dette, da man ikke kan garantere sig en plads. Håb på det bedste. 

Hvis du nu ikke kommer ind efter dit ønske, kan du altid søge vinterstart, inden da kan du nå og tage et fag el. to om, også søge kvote 2. Hvis det er dit ønske. Ligefrem og tage gym om et helt år er overdrevet, hvis der er tale om må decimaler.


Skriv et svar til: Hvor meget kan man regne med at snittet vil stige ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.