Debat

Reeksamen for bestået kursus, KU

23. maj 2018 af DarkDadel (Slettet)

Jeg har lige opdaget at man tilsyneladende godt kan tilmelde sig reeksamen via KU's hjemmeside for et kursus som jeg allerede har bestået. Det kan selvfølgelig være at man senere får en mail om at det kan man ikke; men i modsat fald - rent hypotetisk- hvad sker der så hvis man går til eksamen flere gange (sådan for hyggens skyld, hvis man ikke har andet at lave)? kan man dobbeltbestå? Spilder man sine ects-point på det? (I reglementet står der bare at man har ret til 3 eksamensforsøg - ikke om de øvrige "forsøg" frafalder hvis man ikke dumper.)


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. maj 2018 af guuoo2

Ansøgningen vil blive afvist, da du ikke berettiget til reeksamen, når du har bestået.


Svar #2
23. maj 2018 af DarkDadel (Slettet)

#1

Ansøgningen vil blive afvist, da du ikke berettiget til reeksamen, når du har bestået.

Ok, det giver mening. :) Det virker imilertid ikke som om der er så meget "ansøgning" over det. Det er bare klik, klik og så har man en tilmeldingsbekræftelse i indbakken med eksamenssnummer osv. (jeg skyndte mig at afmelde igen, da jeg har andre planer isommerferien). Men det må betyde at der er nogen ansat i beuakratiet til sidde med forstørrelsesglas og tjekke tusindvis af tilmeldinger til eksamener fra tåber som mig som så åbenbart ikke er berettiget til det. Man kunne fjerne muligheden for at tilmelde sig i første omgang. Nå der er sikkert en god grund


Skriv et svar til: Reeksamen for bestået kursus, KU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.