Studievejledning

Matematik eksamen

07. juni 2018 af Mathian

Var oppe til matematik A idag, træk variabelsammenhænge, spørgsmålet bestod af tre dele; bevis for lineær og eksponentielle funktioner; vækst, formler, osv. Differentiation af a^x, bevis herfor, og lineær sammenhæng og deres tilhørende monotoniforhold .  Jeg ku ikke svarer på et spørgsmål, som de gav mig efter min præsentation, ellers var hele besvarelsen fyldestgørende. Jeg fik 7 med den begrundelse at jeg tillagde c-stoffet i spørgsmålet vægt, ??????? Det er det mest idiotiske og stupide jeg har hørt længe. Det er ikke mig som har formuleret spørgsmålene, det er ikke mig som har krævet at vi skulle høre om c-stoffet, jeg har besvaret spørgsmålet fyldestgørende, både c,b og a indholdet i spørgsmålet, og det er det de skal vurderer ud fra . Det er sgu min lærer der skal formulere nogen flere spørgsmål der udelukkende relaterer sig til A-pensum, har tænkt mig at skrive til læreren?? Jeres tanker


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2018 af guuoo2

Var det den her?

Var det 30 min du havde og hvor længe snakkede du uafbrudt?


Svar #2
07. juni 2018 af Mathian

Ja præcis!


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2018 af Anders521

Er du utilfreds med karakteren?


Svar #4
07. juni 2018 af Mathian

Er optaget på mit studie, karakteren er underordnet. Synes det var en mærkelig begrundelse for karakteren, at de stiller eleven til regnskab for, hvad de kommer op i. Jeg besvarer spørgsmålet der er stillet, vil du have jeg taler om andet A niveau stof, så stil mig et passende spørgsmål . Det nok min følelse.

Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juni 2018 af Anders521

Begrundelsen var at du " tillagde c-stoffet i spørgsmålet vægt". c-stoffet må være redegørelsen af funktionerne og bestemmelse af konstanterne i deres forskrift. b- og a-stoffet må så være knyttet til 2. del af spørgsmålet. Jeg gætter på, at lærer og censor opfattet din præsentation og samtale har overvejende (dog ikke udelukkende) ligget på c-niveau. Nå, men tillykke med karakteren.


Svar #6
08. juni 2018 af Mathian

Hvordan kan man besvare spørgsmålet, som guoo har været så rar at vedhæfte, ud fra et A-perspektiv?

Svar #7
08. juni 2018 af Mathian

Udover differentiation af a^x og beviset herfor.

Brugbart svar (0)

Svar #8
08. juni 2018 af Anders521

Udover at nævne definitionen af differentiakvotienten, må du gerne forklare den. Hvad kræves der for at kunne bestemme differentialkvotienten for en given funktion. Kan man især bestemme differentialkvotienten af f(x) = ax+b og g(x)=ax ? Hvad med h(x)=|x|? Og så er der begrebet monitoniforhold. Hvad er det og hvad er relationen mellem dette og differentialkvotienten? Hvordan bestemmes monitoniforholdet? Osv.

Sådanne betragtninger vil være ud fra et A-perspektiv (og B).   


Brugbart svar (0)

Svar #9
08. juni 2018 af bummelumbumbum

Jeg har også oplevet at trække et spørgsmål på B-niveau, der var nærmest 100% C-niveaus stof. Det handlede om lineær vækst. Jeg tror, at jeg talte om det i ca. 7 minutter, før jeg bare begyndte at snakke om differentialregning, fordi jeg ville være sikker på, at censor vidste, at jeg vidste noget mere end bare det helt basale.

Det gik skam fint nok, men spørgsmålet burde helt klart have indeholdt noget fra B-niveau.


Skriv et svar til: Matematik eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.