Debat

renset straffeattest

09. juni 2018 af rami020800

hej 

ved ikke om det er muligt og jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet, men ville høre om det var muligt at få renset sin straffeattest eller få den forseglet. jeg spørger fordi jeg gerne vil blive pilot og ved ikke om jeg kan blive det med en plet i straffeattesten. med hen syn til godkendelse til at gå i lufthavnens sikre omrøder.

Mvh Piloten


Brugbart svar (2)

Svar #1
09. juni 2018 af Mathias7878

Man kan ikke bare få pletten fjernet. Det sker automatisk efter et vis antal år. Politiet har lavet en tabel, der viser det:

https://gyazo.com/912fcc3c0916b5ab44fc4dae74f207ce

- - -

 

 


Brugbart svar (2)

Svar #2
09. juni 2018 af Mathias7878

Og hvis du ikke vidste det, så koster det rigtig mange penge at blive pilot. Det er ikke en gratis uddannelse, medmindre du bliver det igennem forsvaret, og så er det vist et krav, at man bliver mindst 10-15 år i forsvaret som pilot. 

- - -

 

 


Svar #3
09. juni 2018 af rami020800

Jeg er klar over det med pengene og har dem allerede, det bare det med plet i straffeattesten der gør mig i tvivle...

Brugbart svar (3)

Svar #4
10. juni 2018 af Justitia

Jeg kunne forestille mig, at Du ikke skal regne med at blive ansat nogen steder efter din uddannelse. Jeg er ret sikker på, at. piloter hos større selskaber skal i gennem et udvidet sikkerhedstjek. Her vurderer PET om Du og dine nærmeste udgør  nogen form for sikkerhedsrisiko. Såfremt PET finder dit trusselsniveau for højt, så bliver det svært at blive ansat nogen steder.

Men det er blot et gæt.


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. juni 2018 af JeppeM123 (Slettet)

Nu kommer det jo meget an på hvilken slags plet på straffeattesten der er tale om. Både ift. hvor længe dommen figurerer, og i hvilket omfang det spænder ben for dine uddannelsesdrømme.

Held og lykke


Skriv et svar til: renset straffeattest

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.